Διεθνές Συνέδριο
«Η Παιδεία στη Βυζαντινή Θεσσαλονίκη»
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
«Η Παιδεία στη Βυζαντινή Θεσσαλονίκη»
Στις εργασίες του Συνεδρίου θα λάβουν μέρος μαθητές/τριες του Ομίλου Ρητορικής του Σχολείου μας, του Ομίλου Προ-typos και του Σώματος Εθελοντών, συμμετέχοντας στην Οργάνωση του Συνεδρίου και απευθύνοντας χαιρετισμό στην έναρξη και τη λήξη του. Θα έχουν ακόμη την ευκαιρία να παρακολουθήσουν καταξιωμένους επιστήμονες, να συνομιλήσουν μαζί τους και να γνωρίσουν την πλούσια εκπαιδευτική ιστορία της Θεσσαλονίκης.
Το πρόγραμμα του Συνεδρίου είναι διαθέσιμο εδώ.
Υπεύθυνη Καθηγήτρια
Δέσποινα Ποιμενίδου
Φιλόλογος, μέλος ΕΠ.Ε.Σ.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 148
«ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ»
«Σχολικός Εκφοβισμός:
Μορφές - Αίτια- Αποτελεσματικοί τρόποι Πρόληψης &
Διαχείρισης περιστατικών ενδοσχολικής βίας από την μεριά
των γονέων και του σχολείου»
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Αγαπητοί κηδεμόνες και εκπαιδευτικοί,
Σας ενημερώνουμε ότι ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Καθηγητών του Σχολείου μας αποφάσισαν να υλοποιήσουν την δράση « Ανοιχτό Σχολείο «Μανόλης Ανδρόνικος» ανοίγοντας το σχολείο μας προς την κοινωνία.
Στο πλαίσιο αυτής της δράσης την Τετάρτη 4 Μαΐου 2022 στις 7.30 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά εισήγηση της Μ.Sc Οικογενειακής Θεραπεύτριας, Ψυχολόγου στο 2ο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Ανατολικής Θεσσαλονίκης κ. Ιωάννας Ρεϊζοπούλου με θέμα «Σχολικός Εκφοβισμός: Μορφές - Αίτια- Αποτελεσματικοί τρόποι Πρόληψης & Διαχείρισης περιστατικών ενδοσχολικής βίας από την μεριά των γονέων και του σχολείου», που απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς και στους κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών του 1ου Πρότυπου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» και της Γ΄τάξης του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης. Μετά το τέλος της διάλεξης θα αφιερωθεί χρόνος για συζήτηση.
Σας παρακαλούμε, για να παρακολουθήσετε την ομιλία, να μπείτε στον σύνδεσμο:
Join Zoom Meeting
https://authgr.zoom.us/j/6460714432?pwd=RFlicmFITEUxOVNaQkxJWGNESG1xQT09
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 128
«Το μεγάλο μας Τσίρκο»
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Δείτε την Γιορτή:
Κατά τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου 1821 παρουσιάστηκε στο σχολείο μας φέτος μια διασκευή του γνωστού έργου του Ι. Καμπανέλλη "Το μεγάλο μας Τσίρκο". Στη θεατρική παράσταση πήραν μέρος ως ηθοποιοί μαθητες του Α2, οι οποίοι δούλεψαν με πολύ μεράκι για αρκετές εβδομάδες για την προετοιμασία της παράστασης.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 189
για το Σχολικό Έτος 2022 - 2023
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Προς τους κηδεμόνες
Επισήμανση προς τους αιτούντες:
να εκτυπώσετε εκ νέου την οριστικοποιημένη αίτησή σας από την πλατφόρμα των αιτήσεων https://www.iep.edu.gr/services/pps για να αντιπαραβάλετε τα στοιχεία της αίτησης με αυτά που έχετε ανακοινώσει στην ιστοσελίδα.
Τονίζεται ότι: Σε ισχύ είναι μόνο η αίτηση που μπορείτε να ανακτήσετε και να εκτυπώσετε από την πλατφόρμα.
Δείτε τον οριστικό πίνακα υποψηφίων
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 209
4η διασχολική συνάντηση Erasmus+ στο Βρότσλαβ της Πολωνίας
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Πραγματοποιήθηκε η 4η διασχολική συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Totalitarian past and democratic present in Europe: Lessons for our future”, το οποίο συντονίζει το σχολείο μας. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε το διάστημα 4-8/4/2022 στο Βρότσλαβ της Πολωνίας. Ήταν η πρώτη δια ζώσης συνάντηση που έγινε μετά την πανδημία της Covid -19. Η ομάδα του σχολείου μας αποτελείτο από 7 μαθητές/τριες, 3 της Γ΄ τάξης, 4 της Β΄ τάξης και δυο συνοδούς καθηγητές.
Στην συνάντηση συμμετείχαν επίσης ομάδες από τα συνεργαζόμενα σχολεία της Ρουμανίας, της Ισπανίας και φυσικά οι οικοδεσπότες της Πολωνίας.
Το θέμα της συνάντησης ήταν η προπαγάνδα, επίκαιρο όσο ποτέ λόγω της εμπόλεμης κατάστασης στην περιοχή της Ουκρανίας.
Για τις ανάγκες της συνάντησης οι μαθητές δημιούργησαν video με θέμα το σχολείο και την πόλη της Θεσσαλονίκης καθώς και ένα 5λεπτο video με θέματα προπαγάνδας που επιλέχθηκαν από τους συμμετέχοντες μαθητές/τριες μας. Επιπλέον παρουσιάστηκε μια μικρή ραδιοφωνική εκπομπή με το ίδιο θέμα. Στην διάρκεια της εβδομάδας πραγματοποιήθηκαν workshops και οι μαθητές συνεργάστηκαν σε μεικτές ομάδες για την δημιουργία παρουσιάσεων και posters.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 156
«ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ»
«ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ»
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Στο πλαίσιο της δράσης «Ανοιχτό Σχολείο Μανόλης Ανδρόνικος» πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά την Τετάρτη 13 Απριλίου 2022 (7.30-9 μ.μ.) εισήγηση του υπεύθυνου Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Θεσσαλονίκης κ.Κ.Τσαπουρνά με θέμα «Επιλογή Ομάδας Προσανατολισμού στην επόμενη τάξη (Α΄, Β΄Λυκείου) και ενημέρωση για τις σχολές του μηχανογραφικού δελτίου για την Γ΄Λυκείου» . Μετά το τέλος της διάλεξης ακολούθησε συζήτηση μεταξύ του εισηγητή, των κηδεμόνων και των μαθητών, που παρακολούθησαν την παρουσίαση.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 191
Επίσκεψη Εκπαιδευτικών και Στελεχών Εκπαίδευσης της Γαλλίας
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Για το ΕΠ.Ε.Σ.
Δέσποινα Ποιμενίδου
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 156
ΔΡΑΣΕΙΣ CLIL
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Erasmus+ KA121 Accreditation και της Β΄ φάσης της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και προκειμένου να ενισχυθεί η δημιουργικότητα των μαθητών άρχισε μια σταδιακή εφαρμογή της μεθόδου CLIL σε διάφορα αντικείμενα. Έτσι σε συνέχεια των περσινών δράσεων υλοποιήθηκαν και φέτος διδασκαλίες με τη μέθοδο CLIL με τη μορφή “CLIL showers” στα αντικείμενα της Ιστορίας και της Βιολογίας.
Στο μάθημα της Ιστορίας της Β Λυκείου εφαρμόστηκε η μέθοδος με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών Δημητρίου Σαλονικίδη και Γιάννη Μωυσίδη στο Τμήμα Β2 για 4 συνολικά διδακτικές ώρες. Η ενότητα που επιλέχθηκε να προσεγγιστεί με τη μέθοδο αυτή ήταν οι Σταυροφορίες. Οι μαθητές μετά από μια σύντομη εισαγωγή στη θεματική με τη μορφή αφόρμησης εργάστηκαν με Φύλλο Εργασίας και παρήγαγαν προφορικό και γραπτό λόγο στα αγγλικά σε συγκεκριμένα κειμενικά είδη για θέματα που σχετίζονταν τόσο με αυτήν καθ’ εαυτήν την ιστορική διάσταση του θέματος, όσο και με τις προεκτάσεις του στο σήμερα.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε το Φύλλο Εργασίας που δόθηκε στους μαθητές.
https://docs.google.com/document/d/1r5-9wGV-T1Gzz9DeIB73gGCVcNWxva96/edit?usp=sharing&ouid=109889804491178716104&rtpof=true&sd=true
Όσον αφορά το μάθημα της Βιολογίας Α΄ τάξης Λυκείου, στο 1ο βασικό κεφάλαιο «Το κυκλοφορικό σύστημα» ενσωματώθηκαν στην διδασκαλία παιχνίδια, διδάχθηκαν ενότητες με την μέθοδο Clil και δημιουργήθηκαν ομαδοσυνεργατικά posters με στόχο την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών, την διαμορφωτικού τύπου αξιολόγηση, την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, και την δημιουργία θετικού μαθησιακού κλίματος μέσα στην τάξη.
Στο τμήμα Α1 μετά την σύμφωνη γνώμη των μαθητών οι ενότητες: του κυκλοφορικού συστήματος «η καρδιά» και «τα αιμοφόρα αγγεία» διδάχθηκαν στην αγγλική γλώσσα με την μέθοδο Clil, η δράση είχε διάρκεια 3 διδακτικές ώρες. Για τον λόγο αυτό σχεδιάστηκαν 2 φύλλα εργασίας τα οποία έπρεπε να συμπληρωθούν μετά την παρακολούθηση του αντίστοιχου ολιγόλεπτου video. Στο τέλος των φύλλων εργασίας υπήρχε ανατροφοδότηση με τις ενδεικτικές απαντήσεις. Η παρέμβαση έγινε για να εξοικειωθούν οι μαθητές με την διεθνή ορολογία και να χρησιμοποιήσουν την Αγγλική γλώσσα σε ένα διαφορετικό πλαίσιο από αυτό που έχουν συνηθίσει. Ο στόχος ήταν και πάλι η διαμορφωτικού τύπου αξιολόγηση των μαθητών και η δημιουργία θετικού κλίματος μέσα στην τάξη. Για να δείτε τα φυλά εργασίας :
https://docs.google.com/document/d/1mc1YqxMLc2X5L9dghxnv1bOArA_uHJOL/edit?usp=sharing&ouid=105155331475691488237&rtpof=true&sd=true
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 133
Καλλιέργεια δημιουργικότητας Μαθητών
«Ψηφιακά παιχνίδια στην Ιστορία»
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε τους σχετικούς συνδέσμους.
https://docs.google.com/document/d/1It743P2L-1uS-yIIpen3fqd8rHmlV2UY/edit?usp=sharing&ouid=109889804491178716104&rtpof=true&sd=true
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 122
Όμιλος Ρητορικής
Συμμετοχή μελών του Ομίλου Ρητορικής σε διαδικτυακή συνάντηση στο πλαίσιο του Προγράμματος
«Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου»
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Η υπεύθυνη του Ομίλου Ρητορικής
Δέσποινα Ποιμενίδου
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 104
Ήπιες Δεξιότητες: Καλλιεργώ τη νοοτροπία ανάπτυξης
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Η νοοτροπία ανάπτυξης (growth mindset) είναι μια ήπια δεξιότητα (soft skill) η οποία συνίσταται στην πίστη του ατόμου ότι οι δεξιότητες που έχει μπορούν να αναπτυχθούν μέσα από σκληρή δουλειά, καλές στρατηγικές και αλληλεπίδραση με τους άλλους. Με τη συγκεκριμένη παρέμβαση επιδιώκεται η αποδοχή και αξιοποίηση του «λάθους» και των «πρόσκαιρων αποτυχιών».
Με τις δράσεις που διοργανώθηκαν στο παρελθόν για τη διαχείριση του λάθους στη Γ’ Λυκείου, οι μαθητές και μαθήτριες δήλωσαν ότι επωφελήθηκαν για τη συμμετοχή τους στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Αξιοποιώντας αυτήν την ανατροφοδότηση, σχεδιάστηκε η παρούσα δράση.
Στη συγκεκριμένη παρέμβαση, τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο με θέματα νευροεπιστήμης ώστε να αντιληφθούν τη νευροπλαστικότητα του εγκεφάλου. Ακολούθως δόθηκαν στα παιδιά κάποια παιχνίδια για να διακρίνουν συμπεριφορές σταθερής νοοτροπίας και νοοτροπίας ανάπτυξης, διάσημες αποτυχίες που οδήγησαν σε επιτυχίες και στρατηγικές για να καλλιεργήσουν τη νοοτροπία ανάπτυξης.
Η παρέμβαση είχε διάρκεια δύο διδακτικές ώρες σε κάθε τμήμα. Πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2021.
Οι καθηγητές-τριες:
Α. Γραμματικοπούλου
Κ. Γρηγοριάδου
Δ. Σαλονικίδης
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 114