Προγράμματα

Πολιτιστικό Πρόγραμμα
«
Ο ολοκληρωτισμός χθες και σήμερα»
σχολ.έτος 2019-2020

Το σχολικό έτος 2019-2020 υλοποιήθηκε στο σχολείο μας Πολιτιστικό Πρόγραμμα με θέμα τον ολοκληρωτισμό στο παρελθόν και τις επιβιώσεις του στο σήμερα, το οποίο εμπνεύστηκε από τη θεματική του Προγράμματος Erasmus+ KA229 με τίτλο «Totalitarian Past and Democratic Present: Lesons for our Future», στο οποίο το σχολείο μας συμμετέχει ως συντονιστικός φορέας. Στο πολιτιστικό αυτό πρόγραμμα, που υλοποιήθηκε υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών Δημητρίου Σαλονικίδη, Γρηγοριάδου Κυριακής και Αχιλλέως Κλαίρης, συμμετείχαν 10 μαθητές της Α Λυκείου. Το Πρόγραμμα είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών αναφορικά με το φαινόμενο του ολοκληρωτισμού, το οποίο εμφανίζεται απειλητικά και πάλι στην εποχή μας. Μέσω του προγράμματος οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τις μεθόδους και τα χαρακτηριστικά του ολοκληρωτισμού και αντιλήφθηκαν ότι το φαινόμενο αυτό αντίκειται στις βασικές ανθρωπιστικές αξίες στις οποίες στηρίχθηκε ο ευρωπαϊκός πολιτισμός. Παράλληλα μέσα από την ανακάλυψη των χαρακτηριστικών αυτών οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν ότι ο ολοκληρωτισμός ως τρόπος σκέψης και συμπεριφοράς δεν αφορά μόνο το παρελθόν, αλλά αφορά και το σήμερα.

Πυρηνική Ενέργεια και Κλιματική αλλαγή
διάλεξη της κας Αλεξάνδρας Ιωαννίδου

Την Πέμπτη 5-3-2020 την 6η και 7η ώρα η κα Αλεξάνδρα Ιωαννίδου προσήλθε στο Σχολείο μας και έδωσε  διάλεξη με θέμα Πυρηνική Ενέργεια και Κλιματική αλλαγή

Οι υπεύθυνοι καθηγητές

Κλαίρη Αχιλλέως, Σταύρος Παπαδόπουλος, Γεώργιος Μεμετζίδης

Βιωματική δράση
στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας
«Αισθανθείτε καλά»

Σήμερα, Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020 στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγωγής Υγείας «Αισθανθείτε καλά» επισκέφθηκε το σχολείο μας η κ. Ιωάννα Ντέρη, φιλόλογος και ψυχολόγος, συντονίστρια Αειφορίας του 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας.

Η κ. Ντέρη πραγματοποίησε βιωματική δράση με ομάδα μαθητών της Γ΄ Λυκείου με σκοπό την αντιμετώπιση του άγχους στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Πιο συγκεκριμένα συζητήθηκαν θέματα που αγχώνουν και προβληματίζουν τις μαθήτριες και τους μαθητές και προτάθηκαν τρόποι αντιμετώπισης πρώτα από τους ίδιους και στη συνέχεια από την ψυχολόγο.

ERASMUS+ Science inspired


1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος

Την Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2019 παρουσιάστηκε στους εκπαιδευτικούς του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ "Μανόλης Ανδρόνικος' η εμπειρία της καθηγήτριας Χριστίνας Μιχαηλίδου από τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα Erasmus+ Science Inspired που πραγματοποιήθηκε μέσω της συνεργασίας του κέντρου Νόησις με άλλα τρία κέντρα επιστημών: Το Experyment Science Center από την Πολωνία, το Agóra Science Centre από την Ουγγαρία και το VIDA! Science Centre από την Τσεχία. Το πρόγραμμα Science Inspired στοχεύει στην ανάδειξη των κέντρων επιστημών (science centers) ως εξαιρετικούς χώρους για να γνωρίσουν οι νέοι την επιστήμη, όπου οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με διευκολυντές μπορούν να τους εμπνεύσουν και να τους μεταδώσουν τις γνώσεις τους. Περισσότερα στοιχεία στην παρουσίαση που ακολουθεί. 

Η τέχνη του ψηφιδωτού στην εκπαιδευτική πράξη
σχολ.έτος 2018-19

Στην ημερίδα για τη διάχυση καλών εκπαιδευτικών πρακτικών (19.10.18) παρουσιάστηκε από την φιλόλογο Βασιλική Γκράτζιου η εισήγηση "Η τέχνη του ψηφιδωτού στην εκπαιδευτική πράξη". Πρόκειται για εργασία που εκπονείται τα τελευταία πέντε χρόνια στο πλαίσιο του Ομίλου Αρχαιολογίας και του Εργαστηρίου ψηφιδωτού και σχετίζεται με την αρχαιολογία, την αισθητική, τη γλώσσα και τα μαθηματικά. 

​Βασιλική Γκράτζιου

Η Παρουσίαση

 

Υποκατηγορίες

Ευρωπαϊκά Προγράμματα

Πολιτιστικά Προγράμματα

Περιβαντολλογικά Προγράμματα

Πρόσθετες πληροφορίες