Που συμμετέχει το Σχολείο μας

Διεθνές Συνέδριο
«Η Παιδεία στη Βυζαντινή Θεσσαλονίκη»

Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες του Διεθνούς Συνεδρίου με θέμα:

«Η Παιδεία στη Βυζαντινή Θεσσαλονίκη»,

που διοργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Σωματείο «Φίλοι Κέντρου Ιστορίας Θεσσαλονίκης» στις 5-7 Μαΐου 2022 και στο οποίο συμμετείχε ύστερα από πρόσκληση το σχολείο μας. Μαθητές/τριες του Ομίλου Ρητορικής, του Ομίλου Προ-typos και του Σώματος Εθελοντών είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν καταξιωμένους επιστήμονες, να συνομιλήσουν μαζί τους, να γνωρίσουν την πλούσια εκπαιδευτική ιστορία της Θεσσαλονίκης, αλλά και να συμμετάσχουν ενεργά στις εργασίες του Συνεδρίου. Από τον Όμιλο Ρητορικής (υπεύθυνη καθηγήτρια: Δέσποινα Ποιμενίδου), ο μαθητής της Α΄ Λυκείου Σιατούφης Φίλιππος απηύθυνε χαιρετισμό κατά την έναρξη του Συνεδρίου και ο μαθητής της Α΄ Λυκείου Χάλκος Γεώργιος εκφώνησε λόγο κατά τη λήξη του. Από τον Όμιλο Προ-typos (υπεύθυνοι καθηγητές: Τσιουπλή Ευγενία και Αδαμόπουλος Βασίλειος), ομάδα μαθητών/τριών αποτελούμενη από τους μαθητές/τριες Γιαχούδη Αλέξη, Παπαζιώγα Δέσποινα,  Πολίτη Ανέστη (Β΄ Λυκείου), Αϊβατζίδου Ευδοκία και Φαμπιάνα Τσακιρίδου (Α’ Λυκείου) πήραν συνέντευξη από τον διεθνούς φήμης Καθηγητή του Τμήματος Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου CaFoscari Βενετίας Filippomaria Pontani. Οι μαθητές/τριες του Σχολικού Σώματος Εθελοντών (υπεύθυνες καθηγήτριες: Κλαίρη Αχιλλέως και Δέσποινα Ποιμενίδου) Ανατολίτη Νίκη, Καλλινίκου Αθηνά, Καρφής Λάζαρος, Κατσικάρη Θεοδώρα, Κεραμιδάς Γεώργιος, Κόνιαρη Ιωάννα, Κόνιαρης Ανδρέας, Σακαλή Άννα-Μαρία (Α΄ Λυκείου – τμήμα Α1), Φλώρου Φωτεινή και Χρυσοχόου Βασιλική (Α΄ Λυκείου – τμήμα Α2) παρακολούθησαν τις ομιλίες των Εισηγητών και συνεπικούρησαν την ομαλή διεξαγωγή του Συνεδρίου.

2ο Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης

φωτογραφίες

Πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από 30 Νοεμβρίου- 2 Δεκεμβρίου, το 2ο Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης, στο συνεδριακό κέντρο του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. Δημόκριτος.

Το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μ. Ανδρόνικος» συμμετείχε με επτά εργασίες μαθητών, πιο συγκεκριμένα οι εργασίες που εκπροσώπησαν το σχολείο μας ήταν:

  1. «Μελέτη, σχεδιασμός και κατασκευή πρωτότυπου μοντέλου Formula 1, με Χρήση προγραμμάτων CAD/CAM/CAE». Από τους μαθητές Χρίσκο Αρσένη-Κλέωνα, Σπορίδη, Μάριο, Αραμπατζή Αχιλλέα, Λαγανά Γιάννη, Κουτσικάκη Δημήτρη και παρουσιάστηκε από τον Οικονόμου Δημήτρη.
  2. «Επιστημονική φαντασία ή πραγματικότητα» από τους μαθητές Οικονόμου Δημήτρη και Σταμπουλίδου Θωμαή.«Πώς επιδρούν τα διαφορετικά είδη μουσικής στους καρδιακούς παλμούς του ανθρώπου, κατά την διάρκεια ήπιας άσκησης» από τους μαθητές: Σεσέρι Κων/να, Σταμπουλίδου Θωμαή, και Ρίτσα Θανάση.
  3. «Οικοποίηση του Κόκκινου πλανήτη» από τους μαθητές Παπαδοπούλου Αλεξάνδρα, και Ρίτσα Θανάση. 
  4. «Γενετική Μηχανική: μέχρι πού φτάνουν τα όρια της;» από τις μαθήτριες Σεσέρι Κων/να, Χλωρίδου Δανάη, Τσακιρίδου Δήμητρα και Χρυσανίδου Ευδοξία. 
  5. «Γενετικός κώδικας-Κρυπτογραφία» από τους μαθητές Δροσσά Γιάννη και Νικολάου Αλέξανδρο.
  6. «Τεχνητή νοημοσύνη και η εφαρμογή της γλώσσας προγραμματισμού Java» από τους μαθητές Ταχτατζή Αναστάσιο, Χατζηιωάννου Λαμπρινό και Φιδάνη Απόστολο.

Στο συνέδριο συμμετείχαν σχολεία από όλη την Ελλάδα, την Κύπρο καθώς και σχολεία της ομογένειας από την Κωνσταντινούπολη. Εκτός από τις παρουσιάσεις των μαθητών υπήρχαν συνεδρίες παρουσίασης των Posters και μοντέλων που έφτιαξαν ομάδες μαθητών. Τέλος παρακολουθήσαμε πολύ ενδιαφέρουσες προσκεκλημένες ομιλίες από διαπρεπείς καλεσμένους. Για περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα του συνεδρίου, http://www.scrs.edu.gr/el/normal/home

Στο πρόγραμμα του συνεδρίου υπήρχαν επίσης προγραμματισμένες επισκέψεις στο Ίδρυμα Ευγενίδου, στο Κέντρο Πολιτισμού «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», όπου οι μαθητές είχαν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν δωρεάν την μουσική εκδήλωση της Εναλλακτικής Σκηνής της Λυρικής «Η ανθρώπινη φωνή». Το Σάββατο το βράδυ μετά το τέλος των συνεδριάσεων διατέθηκαν δωρεάν εισιτήρια για τους μαθητές που επιθυμούσαν να παρακολουθήσουν το Γκαλά όπερας στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ευχαριστούμε τους μαθητές μας για την άψογη εκπροσώπηση του σχολείου μας.

Ο σύλλογος διδασκόντων

ΣΥΜMΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΣΤΟ 5ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ACSTAC 2016

Το σχολείο, πιστό στην παράδοση που δημιούργησε ήδη από το 2011, συμμετείχε και φέτος στο 5ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας, που διοργάνωσε το Κολέγιο Ανατόλια στις εγκαταστάσεις του, στις 4-5-6 Μαρτίου 2016. Παρουσιάστηκαν 6 αξιόλογες εργασίες που  απέσπασαν τα συγχαρητήρια των διοργανωτών, οι τρείς από τις οποίες βραβεύθηκαν.

Αναλυτικά οι εργασίες που παρουσιάστηκαν ήταν οι:

1)  «Βιοτρομοκρατία, η Σύγχρονη Απειλή»  Σαββίδου Φιλιώ, Παπαστεργίου Ελευθερία. Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Γρηγοριάδου Κυριακή, MSc, Βιολόγος.

2) «Μηχανές: Ένα Σύντομο Ταξίδι από τον Ήρωνα μέχρι τη Rosetta» Κουτσικάκης Κων/νος, Μυλωνάς Αλέξανδρος, Παγουλάτος Διαμαντής. Επιβλέπων Καθηγητής: Δρ. Σταύρος Παπαδόπουλος, Φυσικός.

3) «Ξέρουν Μαθηματικά οι Simsons;» Σιαμαντά Μαρία, Φεντανίδου Ζωγραφούλα. Επιβλέπουσα Καθηγήτρια : Δρ. Μιχαηλίδου Χριστίνα, Μαθηματικός. Βραβείο Καλύτερα Τεκμηριωμένης Εργασίας.

4) «Μη Ευκλείδειες Γεωμετρίες, Γεωδαισιακές Καμπύλες και Μορφοκλασματικά Σύνολα» Ρέβης Κωνσταντίνος-Ραφαήλ. Επιβλέπουσα Καθηγήτρια : Δρ. Μιχαηλίδου Χριστίνα, Μαθηματικός. Βραβείο Καλύτερης Συνολικά Εργασίας στα Μαθηματικά.

5) «Αμυγδαλή: Ο Άγνωστος Χειριστής των Συναισθημάτων» Τσάκωνα Δέσποινα, Τζιβρή Ξένια. Επιβλέπουσα Καθηγήτρια:  Γρηγοριάδου Κυριακή, MSc, Βιολόγος .

6) «Η Γνώση της Ανατομίας και η Συμβολή της στην Ανάπτυξη της Ιατρικής στην Αρχαία Αίγυπτο» Κασσερόπουλος Γρηγόρης, Δημητρακάκη Άννα. Επιβλέπουσα Καθηγήτρια : Δρ. Γκράτζιου Βασιλική, Φιλόλογος. Βραβείο Καλύτερα Τεκμηριωμένης Εργασίας.

«Υγιεινή και καλλωπισμός, ιατρική και ανατομία στην Αρχαία Αίγυπτο»
5ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας - ACSTAC 2016

Την Κυριακή 6 Μαρτίου 2016 ο μαθητής του Ομίλου μας Γρηγόρης Κασσερόπουλος μαζί με τη συμμαθήτριά του Άννα Δημητρακάκη από το Ελληνικό Κολλέγιο παρουσίασαν στο πλαίσιο του Επιστημονικού Μαθητικού Συνεδρίου acstac την εισήγησή τους με θέμα «Υγιεινή και καλλωπισμός, ιατρική και ανατομία στην Αρχαία Αίγυπτο» (επιβλέπουσα καθηγήτρια: Βασιλική Γκράτζιου). Η εργασία τους, η οποία ανήκε στην κατηγορία των διαθεματικών (Ιστορία - Βιολογία), βραβεύτηκε ως η καλύτερα τεκμηριωμένη.

Φωτογραφίες

«Αμυγδαλή»: ο άγνωστος χειριστής των συναισθημάτων.
5ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας - ACSTAC 2016

Βιβλιογραφική Επισκόπηση

Τσάκωνα Δέσποινα1, Τζιβρή Ξένια2
1,21ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος»,

Γρηγοριάδου Κυριακή
Msc Βιολόγος, 1ο  Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος»

Περίληψη

Η αμυγδαλή του εγκεφάλου είναι ένα σύμπλεγμα αλληλοσυνδεόμενων ομοειδών δομών σε σχήμα αμυγδάλου, τοποθετημένο πάνω από το εγκεφαλικό στέλεχος κοντά στη βάση του μεταιχμιακού δακτυλίου. Ο κάθε άνθρωπος διαθέτει δύο αμυγδαλές, οι οποίες είναι  εγκατεστημένες στις δύο πλευρές του εγκεφάλου και συνεργάζονται στενά με τον ιππόκαμπο. Αυτές οι μεταιχμιακές δομές επιτελούν ίσως το μεγαλύτερο μέρος της μαθησιακής και μνημονικής δραστηριότητας του εγκεφάλου. Ειδικότερα, η αμυγδαλή εξειδικεύεται στα συναισθηματικά ζητήματα, όπως στη διαχείριση του φόβου και του άγχους, αφού αποτελεί αποθήκη συναισθηματικής-συγκινησιακής μνήμης. Επιπλέον, είναι ζωτική η συμβολή της από εξελικτικής άποψης, διότι οι ακαριαίες αντιδράσεις που πυροδοτεί είναι απαραίτητες για την επιβίωση του ανθρώπου. Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης μάλιστα, η αμυγδαλή είναι που καθοδηγεί το μεγαλύτερο μέρος του υπόλοιπου εγκεφάλου. Η λειτουργία της εξηγεί ερωτήματα που αποσχολούν το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, για παράδειγμα δίνει απάντηση στο ερώτημα γιατί το συναίσθημα υπερισχύει της λογικής.

Διαβάστε την εργασία

Προκήρυξη  7ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας

Σας κοινοποιούμε τη 1η Ανακοίνωση Προκήρυξης του 7ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, που θα διεξαχθεί στις 21, 22 και 23 Απριλίου 2015 στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου»(ΝΟΗΣΙΣ- Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας).

ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΝΑΝΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (Workshop)

Εκπαιδευτές : Αχιλλέως Κλαίρη, Παπαδόπουλος Σταύρος-Φυσικοί, Γρηγοριάδου Κυριακή-Βιολόγος, Φριλίγκος Στυλιανός-Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος

Μετά από πρόσκληση των διοργανωτών του 4ου Μαθητικού Συνεδρίου ACSTAC, την πρώτη ημέρα του συνεδρίου, παρουσιάστηκε στα πλαίσια εργαστηρίων-workshops, μια Καινοτόμα Διδακτική Πρακτική με τίτλο «ΝΑΝΟ-Θέατρο για την Εκπαίδευση».

Πρόκειται για ένα διαδραστικό δρώμενο στο οποίο εκτός από τους ρόλους, εμφανίζονται στην οθόνη ερωτήσεις για το κοινό το οποίο απαντά με clickers. Ταυτόχρονα γίνεται επίσης και επίδειξη πειραμάτων. Οι μαθητές-υπεύθυνοι πειραμάτων κινούνται ανάμεσα στους θεατές και τους βοηθούν να εκτελέσουν οι ίδιοι τα πειράματα. Μία καινοτόμα δράση που δέχτηκε πολύ καλή κριτική από τους διοργανωτές αλλά και από τους θεατές.

Για τους μαθητές μας υπήρξε μια πρωτόγνωρη διαδικασία που τους ώθησε να κάνουν καταμερισμό εργασιών, να συνεργαστούν, να δημιουργήσουν και να συγχρονιστούν ώστε να βγει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.

Για να δείτε φωτογραφίες από το δρώμενο πατήστε ΕΔΩ.

ΣΥΜMΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΟ 4ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ACSTAC 2014

 

Το σχολείο συμμετείχε για τέταρτη συνεχή χρονιά στο 4ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας, που διοργάνωσε το Κολέγιο Ανατόλια στις εγκαταστάσεις του, στις 14-15-16/3/2014.

Παρουσιάστηκαν πέντε εργασίες που συγκέντρωσαν κολακευτικά σχόλια από τους διοργανωτές και το κοινό που τις παρακολούθησε. Οι εργασίες ήταν :

«Τα Λεπτά Υμένια στη Νανοκλίμακα και οι Εφαρμογές τους. Παραγωγή Λεπτών Υμενίων στο Σχολικό Εργαστήριο». Κοεμτζόπουλος Λάζαρος, Λεοντής Παναγιώτης, Εφραιμίδης Γιώργος. Επιβλέποντεςκαθηγητέςοι Φυσικοί, Δρ Κλαίρη Αχιλλέως και Δρ. Σταύρος Παπαδόπουλος. Η εργασία απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Εργασίας του Συνεδρίου στη Φυσική.

Το 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης έλαβε μέρος στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας ACSTAC 2010 με 20 μαθητές και 4 επιβλέποντες καθηγητές. Από τις επτά εργασίες που παρουσιάστηκαν, οι δύο από αυτές έλαβαν αντίστοιχα τα  βραβεία της "Πιο ορθά τεκμηριωμένης" και της "Καλύτερης Συνολικά Εργασίας" του Συνεδρίου.

 

 

Πρόσθετες πληροφορίες