Επιστημονικού Χαρακτήρα

Παγκόσμια ημέρα DNA (DNA day)

Την Πέμπτη 27/4/2017, 8 μαθητές της Β΄ τάξης του 1ου ΠΠ Γ.Ε.Λ. Θεσ/νίκης  «Μανόλης Ανδρόνικος», συμμετείχαν στο  εκπαιδευτικό πρόγραμμα του τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ, στο πλαίσιο εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας DNA.

Συγκεκριμένα οι μαθητές μετά τους χαιρετισμούς του Προέδρου του τμήματος, καθηγητού κου Γιάγκου και της εκπροσώπου της ΠΕΒ κας Στάϊκου παρακολούθησαν μια εισαγωγική ενημέρωση για την καθιέρωση της DAY day.  Στη συνέχεια πήραν μέρος στη διεξαγωγή 2 θεματικών εργαστηρίων που είχαν ως στόχο την εξοικείωση τους με τη δημιουργία παρασκευασμάτων και μικροσκοπική παρατήρηση χρωμοσωμάτων. Τέλος  σε άσκηση στο πεδίο αναγνώρισαν την ποικιλότητα και την διαφορετικότητα των φυτών στους κήπους του ΑΠΘ.

Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος
?Αλκοόλ και Ενεργειακά ποτά?

σε συνεργασία με τo A΄ Εργαστήριο Φαρμακολογίας του τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ.

Φωτογραφίες

Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 14/3/2017  εκπαιδευτικό πρόγραμμα 2ωρης διάρκειας με θέμα  ?Αλκοόλ και Ενεργειακά ποτά?.  Η εκπαιδευτική δράση έλαβε χώρα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου και την παρακολούθησαν 54 μαθητές της Β΄ τάξης.

Το θέμα ανέπτυξαν η κα Μαρία Μυρωνίδου- Τζουβελέκη, αναισθησιολόγος καθηγήτρια Φαρμακολογίας στο τμήμα Ιατρικής, και η κα Ευανθία Τζιτζή, φοιτήτρια της Ιατρικής.  Αναλύθηκε ο ρόλος του αλκοόλ και ο τρόπος δράσης του μέσα στον οργανισμό μας και δόθηκε έμφαση στην σχέση ηλικίας και συνεπειών χρήσης του αλκοόλ. Παρατέθηκαν τα αποτελέσματα ερευνών για τις συνέπειες του συνδυασμού κατανάλωσης αλκοόλ και οδήγησης.

Διάλεξη-συζήτηση για τα καρδιαγγειακά νοσήματα

Την Πέμπτη 19/3/2015,στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου οργανώθηκε διάλεξη- συζήτηση για το κυκλοφορικό σύστημα και τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Την συζήτηση παρακολούθησαν οι μαθητές της Α΄τάξης. Προσκεκλημένος ήταν ο καρδιοχειρουργός κος Τσόρμπας Γεώργιος, ο οποίος παρουσίασε την αναπτυξιακή πορεία της καρδιάς του εμβρύου στη διάρκεια της κύησης.  Μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης ο κος Τσόρμπας συζήτησε με τους μαθητές και απάντησε στις ερωτήσεις τους.  Οι ερωτήσεις των μαθητών αφορούσαν κυρίως ασθένειες του κυκλοφορικού συστήματος και τρόπους αντιμετώπισης τους.  Η εκδήλωση οργανώθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Βιολογίας.
Για να δείτε φωτογραφίες από την εκδήλωση πατήστε εδώ

Οι κοινωνικές αξίες των μαθητών του 1ου ΠΠ Λυκείου Θεσσαλονίκης
εμπειρική έρευνα

Τετάρτη 14/1/2014, 18:00'-19:00'

Παρουσιαστηκαν τα αποτελέσματα της κοινωνικής έρευνας με τίτλο: "Οι κοινωνικές αξίες των μαθητών του 1ου ΠΠ Λυκείου Θεσσαλονίκης: εμπειρική έρευνα". Την έρευνα παρουσιάσαν οι μαθητές της Β' Λυκείου Χριστόφορος Θεοδούλου, Ρόζμαρι Τζουρέλη και Βάγια Χατζούδη. 

Διαβάστε την περιγραφή της έρευνας

Δείτε το σχετικό βίντεο απο την παρουσίαση

Διαθεματική διδασκαλία με θέμα: Μία Σύνοδος ανάμεσα στις δύο Εκκλησίες

Την Τρίτη 13-01-2015 παρουσιάστηκε μία διαθεματική διδασκαλ'ία με συνεργασία των εκπαιδευτικών μας Δ. Σαλονικίδη φιλόλογο και Κ. Αντικουλάνη θεολόγο. Στο πλαίσιο της διαθεματικής οι μαθητές μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων αναπαρέστησαν μία Σύνοδο μεταξύ της Ορθόδοξης και της Καθολικής Εκκλησίας. Πήραν ρόλους προβάλλοντας τα επιχειρήματα των δύο εκκλησιών για διαφορές όπως το filioque, το παπικό πρωτείο και την χρήση των αζύμων στην Θ. Λειτουργία. Η διαθεματική διδασκαλία μέσα από το παιχνίδι ρόλων αποτέλεσε δειγματική διδασκαλία για ομάδα φοιτ ητών του μαθήματος της Διδακτικής και τον υπεύθυνο καθηγητή του κ. Αθανάσιο Στογιαννίδη του Τμήματος θεολογίας του Α.Π.Θ.  Την διδασκαλία ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Δείτε το σχετικό βίντεο 

Οι κοινωνικές αξίες των μαθητών του 1ου ΠΠΛ : εμπειρική έρευνα

Την Τετάρτη 14/1/2014, 18:00'-19:00' θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα της κοινωνικής έρευνας με τίτλο: "Οι κοινωνικές αξίες των μαθητών του 1ου ΠΠ Λυκείου Θεσσαλονίκης: εμπειρική έρευνα". Την έρευνα θα παρουσιάσουν οι μαθητές της Β' Λυκείου Χριστόφορος Θεοδούλου, Ρόζμαρι Τζουρέλη και Βάγια Χατζούδη. Η παρουσία σας θα μάς χαροποιήσει ιδιαίτερα.

Από 19:00 έως 21:00 θα γίνει συνάντηση με τους γονείς με σκοπό την ενημέρωση τους  για την πρόοδο των μαθητών

Δείτε την αφίσσα

«Φυσικά Μαγικά»   (Με λίγα λόγια)

Τα «Φυσικά Μαγικά»  είναι μία δράση ? παράσταση απλών αλλά εντυπωσιακών πειραμάτων. Στόχος της δράσης είναι  η ανάπτυξη του ενδιαφέροντος  των μαθητών για την πειραματική και διερευνητική  διαδικασία.  Κατά τη διάρκεια της δράσης  στήνονται πάγκοι εργασίας  στην αυλή ή στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου. Σε κάθε πάγκο παρουσιάζονται και εκτελούνται από τους υπεύθυνους μαθητές δύο-τρία πειράματα τα οποία παρακολουθούν οι «επισκέπτες μαθητές» οι οποίοι  αν θέλουν μπορούν και  να δοκιμάσουν να τα επαναλάβουν.  Βέβαια σε κάθε πείραμα υπάρχει  η ερώτηση «γιατί  συμβαίνει;» ή «πώς εξηγείται το φαινόμενο που παρακολουθείτε;»  αν οι «επισκέπτες  μαθητές» δεν μπορέσουν να απαντήσουν αναλαμβάνουν οι υπεύθυνοι μαθητές να τους εξηγήσουν. 

«Υπεύθυνοι» μαθητές είναι μέλη του Ομίλου «Πειρ-Ομαδόν» ή και γενικότερα μαθητές του Σχολείου μας.

Συμμετοχή του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα "ΝΑΝΟΡΙΝΙΟΝ"

 

Το σχολείο μας από τις αρχές του 2013 συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΝΑΝΟΡΙΝΙΟΝ, κατέχοντας τη θέση του Εθνικού Φορέα-Συντονιστή για την Ελλάδα. Το πρόγραμμα ΝΑΝΟΡΙΝΙΟΝ έχει ως βασικό στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των 

Πρόσθετες πληροφορίες