Καλλιέργεια της Δημιουργικότητας
Δημιουργικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Στο πλαίσιο των μαθημάτων των Θρησκευτικών και της Φιλοσοφίας η Β΄ Λυκείου διερεύνησε θέματα, όπως η ευθανασία, η πολυπολιτισμική συνύπαρξη, μέσα από τη μελέτη περίπτωσης, debate, τον έντεχνο συλλογισμό και το εκπαιδευτικό δράμα.
Ο διδάσκων,
Νικόλαος Τσιρέβελος,
Θεολόγος
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 154
ΔΡΑΣΕΙΣ CLIL
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Erasmus+ KA121 Accreditation και της Β΄ φάσης της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και προκειμένου να ενισχυθεί η δημιουργικότητα των μαθητών άρχισε μια σταδιακή εφαρμογή της μεθόδου CLIL σε διάφορα αντικείμενα. Έτσι σε συνέχεια των περσινών δράσεων υλοποιήθηκαν και φέτος διδασκαλίες με τη μέθοδο CLIL με τη μορφή “CLIL showers” στα αντικείμενα της Ιστορίας και της Βιολογίας.
Στο μάθημα της Ιστορίας της Β Λυκείου εφαρμόστηκε η μέθοδος με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών Δημητρίου Σαλονικίδη και Γιάννη Μωυσίδη στο Τμήμα Β2 για 4 συνολικά διδακτικές ώρες. Η ενότητα που επιλέχθηκε να προσεγγιστεί με τη μέθοδο αυτή ήταν οι Σταυροφορίες. Οι μαθητές μετά από μια σύντομη εισαγωγή στη θεματική με τη μορφή αφόρμησης εργάστηκαν με Φύλλο Εργασίας και παρήγαγαν προφορικό και γραπτό λόγο στα αγγλικά σε συγκεκριμένα κειμενικά είδη για θέματα που σχετίζονταν τόσο με αυτήν καθ’ εαυτήν την ιστορική διάσταση του θέματος, όσο και με τις προεκτάσεις του στο σήμερα.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε το Φύλλο Εργασίας που δόθηκε στους μαθητές.
https://docs.google.com/document/d/1r5-9wGV-T1Gzz9DeIB73gGCVcNWxva96/edit?usp=sharing&ouid=109889804491178716104&rtpof=true&sd=true
Όσον αφορά το μάθημα της Βιολογίας Α΄ τάξης Λυκείου, στο 1ο βασικό κεφάλαιο «Το κυκλοφορικό σύστημα» ενσωματώθηκαν στην διδασκαλία παιχνίδια, διδάχθηκαν ενότητες με την μέθοδο Clil και δημιουργήθηκαν ομαδοσυνεργατικά posters με στόχο την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών, την διαμορφωτικού τύπου αξιολόγηση, την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, και την δημιουργία θετικού μαθησιακού κλίματος μέσα στην τάξη.
Στο τμήμα Α1 μετά την σύμφωνη γνώμη των μαθητών οι ενότητες: του κυκλοφορικού συστήματος «η καρδιά» και «τα αιμοφόρα αγγεία» διδάχθηκαν στην αγγλική γλώσσα με την μέθοδο Clil, η δράση είχε διάρκεια 3 διδακτικές ώρες. Για τον λόγο αυτό σχεδιάστηκαν 2 φύλλα εργασίας τα οποία έπρεπε να συμπληρωθούν μετά την παρακολούθηση του αντίστοιχου ολιγόλεπτου video. Στο τέλος των φύλλων εργασίας υπήρχε ανατροφοδότηση με τις ενδεικτικές απαντήσεις. Η παρέμβαση έγινε για να εξοικειωθούν οι μαθητές με την διεθνή ορολογία και να χρησιμοποιήσουν την Αγγλική γλώσσα σε ένα διαφορετικό πλαίσιο από αυτό που έχουν συνηθίσει. Ο στόχος ήταν και πάλι η διαμορφωτικού τύπου αξιολόγηση των μαθητών και η δημιουργία θετικού κλίματος μέσα στην τάξη. Για να δείτε τα φυλά εργασίας :
https://docs.google.com/document/d/1mc1YqxMLc2X5L9dghxnv1bOArA_uHJOL/edit?usp=sharing&ouid=105155331475691488237&rtpof=true&sd=true
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 123
Καλλιέργεια δημιουργικότητας Μαθητών
«Ψηφιακά παιχνίδια στην Ιστορία»
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε τους σχετικούς συνδέσμους.
https://docs.google.com/document/d/1It743P2L-1uS-yIIpen3fqd8rHmlV2UY/edit?usp=sharing&ouid=109889804491178716104&rtpof=true&sd=true
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 113
Ήπιες Δεξιότητες: Καλλιεργώ τη νοοτροπία ανάπτυξης
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Η νοοτροπία ανάπτυξης (growth mindset) είναι μια ήπια δεξιότητα (soft skill) η οποία συνίσταται στην πίστη του ατόμου ότι οι δεξιότητες που έχει μπορούν να αναπτυχθούν μέσα από σκληρή δουλειά, καλές στρατηγικές και αλληλεπίδραση με τους άλλους. Με τη συγκεκριμένη παρέμβαση επιδιώκεται η αποδοχή και αξιοποίηση του «λάθους» και των «πρόσκαιρων αποτυχιών».
Με τις δράσεις που διοργανώθηκαν στο παρελθόν για τη διαχείριση του λάθους στη Γ’ Λυκείου, οι μαθητές και μαθήτριες δήλωσαν ότι επωφελήθηκαν για τη συμμετοχή τους στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Αξιοποιώντας αυτήν την ανατροφοδότηση, σχεδιάστηκε η παρούσα δράση.
Στη συγκεκριμένη παρέμβαση, τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο με θέματα νευροεπιστήμης ώστε να αντιληφθούν τη νευροπλαστικότητα του εγκεφάλου. Ακολούθως δόθηκαν στα παιδιά κάποια παιχνίδια για να διακρίνουν συμπεριφορές σταθερής νοοτροπίας και νοοτροπίας ανάπτυξης, διάσημες αποτυχίες που οδήγησαν σε επιτυχίες και στρατηγικές για να καλλιεργήσουν τη νοοτροπία ανάπτυξης.
Η παρέμβαση είχε διάρκεια δύο διδακτικές ώρες σε κάθε τμήμα. Πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2021.
Οι καθηγητές-τριες:
Α. Γραμματικοπούλου
Κ. Γρηγοριάδου
Δ. Σαλονικίδης
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 102
Θεματικός άξονας 1: Διδασκαλία μάθηση και αξιολόγηση
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Αξιολόγηση σχολικής μονάδας
Θεματικός άξονας 1: Διδασκαλία μάθηση και αξιολόγηση
Καλλιέργεια της δημιουργικότητας των μαθητών.
Δημιουργικά παιχνίδια στο μάθημα της Βιολογίας Α΄ Λυκείου
Στο πλαίσιο ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και καλλιέργειας θετικού κλίματος, δημιουργήθηκαν εκπαιδευτικά παιχνίδια και posters. Η εφαρμογή έγινε στο μάθημα της Βιολογίας Α΄ τάξης Λυκείου. Στο κεφάλαιο «Το κυκλοφορικό σύστημα», ενσωματώθηκαν στην διδασκαλία παιχνίδια και ομαδοσυνεργατικά posters με στόχο την ανάδειξη της δημιουργικότητας των μαθητών, την διαμορφωτικού τύπου αξιολόγηση, την ενεργή συμμετοχή τους και την δημιουργία θετικού μαθησιακού κλίματος μέσα στην τάξη.
1. Δημιουργία εκπαιδευτικών παιχνιδιών στο μάθημα της Βιολογίας Α΄ Λυκείου.
Αρχικά αντί επανάληψης μετά την ολοκλήρωση κάθε ενότητας «παίζαμε» kahoot για να θυμηθούμε τις έννοιες και τις λειτουργίες του κυκλοφορικού συστήματος. Οι μαθητές, μετά από συνεννόηση με την διεύθυνση του σχολείου, έφερναν τα κινητά τους τηλέφωνα και αφιερώναμε τα τελευταία λεπτά της διδακτικής ώρας για να παίξουμε kahoot. Ζητήθηκε από τους μαθητές να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό παιχνίδι τουλάχιστον 10 ερωτήσεων και προτάθηκαν 3 ελεύθερα λογισμικά, το kahoot.it, το crosswordlabs.com και το quizlet.com. To kahoot στην ελεύθερη έκδοση μπορεί να έχει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σωστού λάθους, υπάρχει επίσης δυνατότητα ενσωμάτωσης εικόνων και video. To crosswordlabs δίνει την δυνατότητα δημιουργίας σταυρόλεξου και με το quizlet μπορείς να δημιουργήσεις ερωτήσεις αντιστοίχισης, flash cards ή ορισμούς εννοιών. Περισσότερες σχεδιαστικές απαιτήσεις έχει το kahoot, παρόλα αυτά οι περισσότεροι μαθητές επέλεξαν να σχεδιάσουν το παιχνίδι τους με βάση αυτό το λογισμικό ενσωματώνοντας τις κατάλληλες εικόνες. Οι μαθητές ήταν εύστοχοι και δημιουργικοί και το αποτέλεσμα ήταν πολύ ικανοποιητικό. Η δράση αυτή υλοποιήθηκε στο Α2 τμήμα.
Παρακάτω δίνονται οι σύνδεσμοι με τα παιχνίδια που δημιούργησαν οι μαθητές
2. Μετά την ολοκλήρωση του κεφαλαίου οι μαθητές και των 2 τμημάτων χωρίστηκαν σε 5μελείς ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε να φτιάξει ένα poster το οποίο θα χρησίμευε ως επανάληψη των επί μέρους ενοτήτων του κυκλοφορικού. Δεν δόθηκε καμιά οδηγία και οι μαθητές ήταν ελεύθεροι να δημιουργήσουν το επαναληπτικό poster όπως ήθελαν.
Και σε αυτό το κομμάτι οι μαθητές ήταν ιδιαίτερα δημιουργικοί, κάποιοι ζωγράφισαν όργανα, άλλοι δημιούργησαν παιχνίδι και κάποιοι απεικόνισαν την ενότητα με μορφή εννοιολογικού χάρτη. Όλα τα μέλη των ομάδων συνεργάστηκαν και συμφώνησαν για την μορφή και το περιεχόμενο της αφίσας τους. Δέκα λεπτά πριν το τέλος της ώρας κάθε ομάδα παρουσίασε την ενότητα που ανέλαβε. Για να δείτε τα posters των μαθητών:
https://drive.google.com/drive/folders/17lbgxYyygsbndfg2ZYSIrrz36Llt28is?usp=sharing
Κυριακή Γρηγοριάδου
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 132