Όμιλοι Σχολ. Έτους 2019-2020

ΟΜΙΛΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΝΑ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ

1ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ
Σχολ. Έτος 2020-2021

Οι όμιλοι ενδιαφερόντων δίνουν την δυνατότητα στους μαθητές να ασχοληθούν με αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν, να επισκεφθούν χώρους έξω από το σχολείο και στους καθηγητές να τους γνωρίσουν καλύτερα. Πολλοί από τους αναφερόμενους ομίλους λειτουργούν στο σχολείο με ιδιαίτερη επιτυχία από το σχολικό έτος 2012-13 έως σήμερα.

Δεν υπάρχουν άρθρα σε αυτήν την Κατηγορία. Ωστόσο, εάν εμφανίζονται υποκατηγορίες σε αυτήν τη σελίδα, μπορεί να περιέχουν άρθρα.

Υποκατηγορίες

Περιγραφή ομίλου

Η αφίσα

Ένας όμιλος για όλους τους μαθητές που θέλουν να έρθουν σε  επαφή με έναν υπέροχο κόσμο, τον κόσμο της Αρχαιολογίας και της Τέχνης, να ερευνήσουν τα μυστικά του και να ανακαλύψουν  τη σχέση του με τις θετικές επιστήμες. Έρευνα, ενημέρωση για τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στον χώρο της αρχαιολογίας, επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και προετοιμασία για ξενάγηση από τους ίδιους τους μαθητές, κατασκευές (αρχαίες επιγραφές από πηλό ή σοκολάτα).  Ένα διαχρονικό ταξίδι, του οποίου η πορεία του θα οριστεί και από τους μαθητές ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους.

Φέτος θα ασχοληθούμε μεταξύ άλλων με την εκμάθηση της τέχνης του ψηφιδωτού - θεωρητική και πρακτική - δημιουργώντας ένα αντίγραφο ψηφιδωτού δαπέδου από το ανάκτορο του Γαλερίου στη Θεσσαλονίκη.

Υπεύθυνη: Bασιλική Γκράτζιου  (Φιλόλογος και Διδάκτορας Κλασικής Αρχαιολογίας)

Περιγραφή ομίλου
Υπεύθυνος Ομίλου: Θ. Συκάς, Οικονομολόγος

Η αφίσα

Στον όμιλο θα λειτουργήσει εργαστήριο με σκοπό

  • Να γνωρίσουμε τον εαυτό μας.
  • Να αναπτύξουμε ηθικές δεξιότητες.
  • Να κατανοούμε και να αισθανόμαστε τους άλλους.
  • Να ουμε ηθική αυτονομία και ηθική ταυτότητα.

Το εργαστήριο θα αποτελείται από 4 ενότητες:

  • Ηθική ευαισθησία: κατανοούμε τις ηθικές διαστάσεις κοινωνικών ζητημάτων και περιστατικών της ζωή μας. Μέσα από αυτά αισθανόμαστε τον εαυτό μας και τους άλλους.
  • Ηθική σκέψη (κρίση): καλλιεργούμε την ηθική μας σκέψη μέσα από την ανάλυση ηθικών διλημμάτων που αφορούν στη ζωή μας και σε ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα.
  • Γνωρίσματα χαρακτήρα: ανακαλύπτουμε τον εαυτό μας, τις αρετές και τις αδυναμίες μας. Γνωρίζουμε κριτικά τις κοινωνικές αξίες.
  • Κοινότητα Δημοκρατίας και Ευθύνης (ΚΔΕ): η ΚΔΕ συνιστά προσπάθεια μετασχηματισμού της σχολικής κοινότητας σε διαβουλευτική δημοκρατία. Συγκεκριμένα, οι εκλεγμένοι στα Πενταμελή Συμβούλια μαθητές κατανέμονται σε Ομάδες Αρμοδιοτήτων, αναλαμβάνουν μέρος της ευθύνης για τη λειτουργία του σχολείου και, με άξονα έναν αυστηρό επιχειρηματολογικό διάλογο, προσπαθούν να καλύψουν ανάγκες και να επιλύσουν προβλήματα της κοινότητας. Κεντρικό όργανο λήψης αποφάσεων αποτελεί η Γενική Συνέλευση στην οποία όλοι

Έρευνα
Το Εργαστήρι με έγκυρα επιστημονικά εργαλεία εκτιμά την επίδραση των δραστηριοτήτων του στις ηθικές δεξιότητες των μαθητών και με τη βοήθεια των μετρήσεών του συμμετέχει στη σχετική διεθνή επιστημονική συζήτηση.

Πώς γίνεται;
Συζήτηση, παιχνίδι, έρευνα, ανακάλυψη, επίλυση προβλημάτων, αυτοπαρατήρηση, πειραματισμός κ.α.

Περιγραφή ομίλου
Υπεύθυνος Ομίλου: Ι. Ζήκου, Πληροφορικός

Ένας όμιλος για τους μαθητές που θέλουν να μάθουν να προγραμματίζουν χρησιμοποιώντας την γλώσσα C,

 

Περιγραφή ομίλου ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ
Υπεύθυνη Ομίλου: Ποιμενίδου Δέσποινα ΠΕ02 Φιλόλογος

Στον Όμιλο Ρητορικής οι μαθητές ασκούνται στη διατύπωση ορθής και τεκμηριωμένης επιχειρηματολογίας υπέρ ή κατά μιας θέσης, μαθαίνουν να είναι ενεργοί ακροατές και να επεξεργάζονται κριτικά μια θέση διατυπώνοντας ερωτήματα, ευαισθητοποιούνται απέναντι σε κοινωνικά προβλήματα και τέλος αναπτύσσουν πνεύμα συνεργασίας, αλληλοσεβασμού και υγιούς ανταγωνισμού. Σκοπός είναι μέσα από τη συμμετοχή τους σε δίκτυο σχολείων για τη Ρητορική στην Εκπαίδευση και σε Αγώνες Επιχειρηματολογίας σε πανελλήνιο και περιφερειακό επίπεδο οι συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες

α) να αναπτύξουν την ικανότητα να χειρίζονται τον λόγο ως μέσο πειθούς, υποστήριξης και υπεράσπισης των προσωπικών τους θέσεων, διεκδίκησης των δικαιωμάτων τους και

β) να καλλιεργήσουν κριτική στάση απέναντι στον λόγο των άλλων, να αποκωδικοποιούν τόσο το περιεχόμενό του όσο και τις προθέσεις του άλλου ομιλητή.

Οι συναντήσεις του Ομίλου πραγματοποιούνται μία φορά την εβδομάδα σε μέρα που εξυπηρετεί τους μαθητές/τριες.

Περιγραφή ομίλου
Αθλήματα Ρακέτας - Εύ  Αγωνίζεσθαι & Καλλιέργεια Ομαδικού Πνεύματος

Υπεύθυνος Ομίλου: Τσιάμης Αστέριος

Να γνωρίσουν οι μαθητές μη διαδομένα αθλήματα ρακέτας (tennis-beachtennis). Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα οι μαθητές θα γνωρίσουν τις τεχνικές-τακτικές των παραπάνω αθλημάτων, βελτιώνοντας παράλληλα τόσο τη φυσική τους κατάσταση, όσο και τις αντιληπτικές ικανότητες. Οι μαθητές θα μάθουν να αγωνίζονται, να δρουν συλλογικά, να καθορίζουν στόχους, να προσπαθούν, να αποδέχονται τη διαφορετικότητα. Θα εκπαιδευτούν να αθλούνται  «διά βίου» με σεβασμό στους συναθλητές και αντιπάλους τους. Τέλος θα πραγματοποιηθεί διδακτική επίσκεψη σε ένα όμιλο αντισφαίρισης και θα οργανωθεί τουρνουά για τους μαθητές

Περιγραφή ομίλου Μαθηματικών
Υπεύθυνος Ομίλου: Αρχοντία Γραμματικοπούλου

Ο Όμιλος Μαθηματικών Math Inspired κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020 θα ασχοληθεί με τα μαθηματικά ως έμπνευση για δημιουργία. Πιο αναλυτικά, οι τομείς με τους οποίους θα ασχοληθούμε είναι:

  • Τέχνη και Μαθηματικά: Μαθηματικές έννοιες (λογική, κώδικες, γεωμετρία του χώρου κα) θα δώσουν το έναυσμα για δημιουργία εικαστικών έργων.
  • Παιχνίδια και Μαθηματικά: Θα τροποποιήσουμε υπάρχοντα παιχνίδια του εμπορίου με κέντρο τα μαθηματικά και ίσως φτιάξουμε και νέα δικά μας.
  • Γρίφοι: Θα ασχοληθούμε με την επίλυση και δημιουργία γρίφων.
  • Διοργάνωση του 6ου Διαγωνισμού Λογικής και Γρίφων Logigame

Η ημέρα πραγματοποίησης του Ομίλου θα καθοριστεί μετά από τις αιτήσεις των μαθητών.

Περιγραφή ομίλου M.U.N.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ζώντας πάνω σ’ αυτόν τον πλανήτη είναι πολλά, και πολλά από αυτά τα προβλήματα είναι τρομερά. Η ανθρώπινη παρέμβαση έχει ως αποδέκτες τον άνθρωπο και το περιβάλλον και είναι, πολύ συχνά, και σε μεγάλο βαθμό καταστροφική. Αν ως παράδειγμα πάρουμε τα παιδιά, ακόμη κι όταν δεν αγνοούμε ότι τα παιδιά γίνονται αντικείμενα εκμετάλλευσης πολλαπλώς, συχνά αγνοούμε πολλές από τις πτυχές του προβλήματος του ενός ή του άλλου τρόπου εκμετάλλευσης τους (στρατολόγηση, παιδική εργασία, κλπ.). Μια περιήγηση στον ιστότοπο των Ηνωμένων Εθνών συχνά μας αφήνει άφωνους από έκπληξη όταν αναδεικνύει την άγνοια μας για κάτι που συμβαίνει στην άλλη άκρη του πλανήτη. Αλλά έρχεται και η στιγμή που ανακαλύπτουμε ότι «η άλλη άκρη του πλανήτη» είμαστε εμείς.  Τα Μαθητικά Μοντέλα Ηνωμένων Εθνών  είναι η αφορμή. Εμείς, ως όμιλος, νοιαζόμαστε γι’ αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Μας γοητεύει η περιπέτεια της αναζήτησης. Θέλουμε να βρούμε λύσεις. Μοιραζόμαστε το πάθος για τη συζήτηση, την κατάκτηση της γνώσης, την επιχειρηματολογία. Μας αρέσει που προσπαθούμε για κάτι όλοι μαζί. Είμαστε ο όμιλος MUN.

Περιγραφή ομίλου
Συντονιστές καθηγητές: Δρ. Αχιλλέως Κλαίρη-Δρ. Παπαδόπουλος Σταύρος (Φυσικοί)

 

Χρονική διάρκεια Ομίλου: 2 ώρες

Ο όμιλος Πειραμάτων και Καινοτομίας ΠΕΙΡ.ΚΑΙ.ΟΜΑΔΟΝ έχει μακρά παρουσία στο σχολείο μας. Το πεδίο θεματολογίας του είναι επιστημονικά ευρύ αλλά και πολύ διασκεδαστικό. Ασχολούμαστε με δημιουργικά πειράματα με απλά υλικά, δωμάτια απόδρασης, φυσικά μαγικά, διαγωνισμούς EUSO, Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Φυσικής, Διαγωνισμούς Δημιουργικών Πειραμάτων, το Πρόγραμμα "Η φόρμουλα 1 στα σχολεία" και πολλά άλλα. Υπεύθυνοι του Ομίλου είναι η κα Κλαίρη Αχιλλέως και ο κ Σταύρος Παπαδόπουλος, Δρ. Φυσικοί.Καλή σας διασκέδαση!

Στόχοι:

Οι μαθητές /μαθήτριες- μέλη

  • Να μάθουν να χρησιμοποιούν τα όργανα του εργαστηρίου
  • Να «οργανώνουν» το κατάλληλο πείραμα για να διερευνήσουν κάποιο φυσικό φαινόμενο
  • Να παρατηρούν, να μετρούν, να καταγράφουν και να επεξεργάζονται τις μετρήσεις, να κάνουν διαγράμματα και να προσδιορίζουν-υπολογίζουν φυσικά μεγέθη
  • Να σχεδιάζουν και να υλοποιούν δράσεις με σκοπό τη συμμετοχή σε ένα διαγωνισμό
  • Με τι θα ασχοληθεί ο όμιλος

  • Δημιουργικά Πειράματα με στόχο τη συμμετοχή σε μαθητικά συνέδρια.
  • Φυσικά μαγικά: Διασκεδάζουμε με  εντυπωσιακά πειράματα και προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα φαινόμενα.
  • Spaghetti Bridge: Συνέχεια των πειραματισμών που έγιναν τις προηγούμενες χρονιές ώστε να τεθούν οι προδιαγραφές για την υλοποίηση διασχολικού διαγωνισμού. Διαγωνισμοί spaghetti bridge υλοποιούνται σε διάφορα πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο και είναι μια δράση STEM ( Science- Technology- Engineering-Mathematics)
  • Formula 1 στα σχολεία: Προετοιμασία- κατασκευή αυτοκινήτου για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό   F1 στα σχολεία.

Πρόσθετες πληροφορίες