Σεμινάρια

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ

Φωτογραφίες - Βίντεο

Την Τρίτη 09/04/2019 πραγματοποιήθηκε στο χώρο εκδηλώσεων του σχολείου μας ένα βιωματικό σεμινάριο πρώτων βοηθειών στους μαθητές της Α΄ Λυκείου.

Σκοπός του σεμιναρίου ήταν να αποκτήσουν οι μαθητές γνώσεις σχετικά με τις πρώτες βοήθειες και την αναζωογόνηση, προκειμένου να ανταποκρίνονται σε τυχόν επείγον συμβάντα στο σχολείο και στην καθημερινή τους ζωή, μέχρι να έρθουν οι  αρμόδιες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Συγκεκριμένα οι εκπαιδευόμενοι μαθητές μετά τη θεωρητική τους ενημέρωση, συνέχισαν με πρακτική εξάσκηση σε εξειδικευμένα προπλάσματα. Δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα: στη Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ), Βασική Υποστήριξη Ζωής (BLS), Θέση Ανάνηψης και Πνιγμονή (Κίνδυνος απόφραξης αεραγωγού από ξένο σώμα). Ο κάθε μαθητής είχε τη δυνατότητα να εξοικειωθεί βιωματικά με το πρωτόκολλο που πρέπει να τηρείται για να κρατηθεί ένας συνάνθρωπος στη ζωή, παρέχοντας ένα από τα πρώτα επίπεδα φροντίδας σε θύματα που κινδυνεύουν.   

Ο μηχανισμός του πόνου και τα φυσικά αναλγητικά
Θεωρητικό άρθρο

5ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας - ACSTAC 2016

Καλαμά Δανάη1, Κουτελίδου Διονυσία2 , Παπαϊωάννου Γιώργος3
1ο  Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος»

Γρηγοριάδου Κυριακή

Msc  Βιολόγος, 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος»

Περίληψη

Η παρούσα εργασία εμπίπτει στο επιστημονικό πεδίο της Βιολογίας και αποτελεί μια θεωρητική παραγμάτευση στον μηχανισμό του πόνου και των φυσικών αναλγητικών. Οι υποδοχείς του πόνου βρίσκονται στο δέρμα και στην πλεοψηφία των εσωτερικών οργάνων, διεγείρονται από την καταστροφή των νευρικών απολήξεων των αισθητικών νευρώνων και προκαλούν νευρικές ώσεις, που μεταφέρονται και αναλύονται στο Κεντρικό Νευρικό Σύστημα. Όταν η νευρική ώση φτάσει στις συνάψεις, πυροδοτείται μια σειρά χημικών αντιδράσεων, μέσω των οποίων μεταφέρεται το μήνυμα σε άλλα νευρικά κύτταρα στον εγκέφαλο και δημιουργείται το αίσθημα του πόνου. Ως αναλγητικές ουσίες χαρακτηρίζονται αυτές που παρουσιάζουν ιδιοτητες καταστολής του πόνου ή εξάλειψής του. Οι ενδορφίνες είναι πεπτιδικές ορμόνες που παράγονται στον υποθάλαμο και στην υπόφυση, συνδέονται στους οπιοειδείς υποδοχείς των προσυναπτικών νευρώνων του εγκεφάλου και μπλοκάρουν το αίσθημα του πόνου. Το σώμα μας  παράγει πολλούς διαφορετικούς τύπους ενδορφινών, από τους οποίους την ισχυρότερη αναλγητική δράση έχουν οι β-ενδορφίνες. Εξωγενείς ουσίες, όπως η μορφίνη και η ηρωΐνη, δρουν με τον ίδιο τρόπο όπως οι ενδορφίνες και συνδέονται στους ίδιους υποδοχείς γιατί έχουν παρόμοια στερεοχημική δομή. Η χρήση των εξωγενών αυτών ουσιών, συχνά εμποδίζει τη φυσιολογική λειτουργια των οπιοειδών υποδοχέων. 

Διαβάστε την εργασία

Βιοτρομοκρατία, η Σύγχρονη Απειλή
Θεωρητικό άρθρο

5ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας - ACSTAC 2016

Σαββίδου Φιλιώ1, Παπαστεργίου Ελευθερία2
11ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος»,
24ο ΓΕΛ Κατερίνης

Γρηγοριάδου Κυριακή
Βιολόγος, 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος»

Περίληψη

Στη συγκεκριμένη εργασία αναλύεται το φαινόμενο της βιοτρομοκρατίας. Σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών πρόκειται για την σκόπιμη απελευθέρωση ιών, βακτηρίων, τοξινών ή άλλων βλαβερών ουσιών που χρησιμοποιούνται για την πρόκληση ασθενειών ή θανάτου σε ανθρώπους, ζώα ή φυτά. Λόγω της αυξημένης απειλής της τρομοκρατίας ο κίνδυνος από τη χρήση διαφόρων μικροοργανισμών ως βιολογικών όπλων απαιτεί αξιολόγηση και καλύτερη κατανόηση. Οι παθογόνοι μικροοργανισμοί μπορεί να αποτελέσουν ισχυρότερο όπλο από τα συμβατικά και χημικά όπλα. Είναι γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του περασμένου αιώνα η πρόοδος στον τομέα της βιοτεχνολογίας και της βιοχημείας έχει απλοποιήσει την ανάπτυξη και την παραγωγή των όπλων αυτών. Συγχρόνως, η ευρεία διαθεσιμότητά τους έχει οδηγήσει στην περαίτερω εξάπλωση των βιολογικών όπλων και στην επιθυμία των αναπτυσσόμενων χωρών να τα κατέχουν. Για τον λόγο αυτό η απειλή της βιοτρομοκρατίας είναι πραγματική και απαιτεί μεγάλη προσοχή, καθώς δεν κινείται πλέον στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας ούτε περιορίζεται σε ένα έθνος.

Διαβάστε την εργασία

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΠΛΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ΣΤΗ ΤΑΞΗ - ARDUINO

Το Σάββατο 5 Απριλίου από 0900 έως 2000 ολοκληρώθηκε η ημερίδα με επιτυχία, το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο.

Ο Σχολικός Σύμβουλος Ρ/Η Χρήστος Παπαδόπουλος, οι εισηγητές Κομνίδης Αντώνης, Πάλλας Αναστάσιος, ο Σεβδυνίδης Μιχαήλ όπως και το 1ο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Θες/νίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» σας ευχαριστούν για την συμμετοχή σας και σας εύχονται  καλό ΠΑΣΧΑ.

Θα βρείτε το υλικό του σεμιναρίου στον ιστοτοπο για την προαγωγη της ερευνας και της καινοτομιας

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΠΛΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ΣΤΗ ΤΑΞΗ - ARDUINO

Πρόσκληση σε επιμορφωτική ημερίδα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη απλών εφαρμογών ρομποτικής στην τάξη. Αξιοποίηση του μικροεπεξεργαστή Arduino ως εκπαιδευτικό εργαλείο.

Η επιμορφωτική  ημερίδα θα λάβει χώρα στο εργαστήριο του σχολείου μας το Σάββατο 04 Απριλίου 2015 απο τις 09:00 έως τις 19:00

Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ την ΗΜΕΡΙΔΑ ARDUINO ΙΙ

Το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

Υποκατηγορίες

Πρόσθετες πληροφορίες