στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ
από το 2022 και εφεξής
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Θέμα: Γνωστοποίηση ΦΕΚ σχετικά με τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων
στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ.
Σας γνωστοποιούμε ότι στο ΦΕΚ 4677 Β΄/2021 δημοσιεύτηκε η Φ.251/126826/Α5 (ΑΔΑ: 9ΟΙΦ46ΜΤΛΗ-8ΨΛ) Υπουργική απόφαση με θέμα «Τρόπος εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων Γενικού Λυκείου από το ακαδημαϊκό έτος 2022-23 και εφεξής σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4186/2013 (Α’ 193), όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4610/2019 (Α’ 70), με το άρθρο 7 του ν. 4692/2020 (Α’ 111) και εκ νέου με τον ν. 4777/2021 (Α’ 25).»
Επισημαίνεται ότι με την ανωτέρω Υπουργική Απόφαση καθορίζεται ο τρόπος με τον οποίο θα εξεταστούν τα μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ από το 2022 και εφεξής και ισχύει για όλους τους υποψηφίους (μαθητές και αποφοίτους).
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 259
Διοργάνωση δράσεων στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Erasmus days 2021
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Το 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης “Μανόλης Ανδρόνικος” υλοποιεί πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ221 με τίτλο “ Totalitarian Past and Democratic Present. Lessons for our Future”. Στο πρόγραμμα στο οποίο είμαστε συντονιστικό σχολείο συμμετέχουν επίσης σχολεία από την Ισπανία , Ρουμανία, Πολωνία και Ιταλία. Λόγω της πανδημίας και παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σχεδόν όλη την προηγούμενη χρονιά, υπήρξε μια απομάκρυνση των μαθητών από τους στόχους και τις δράσεις του προγράμματος. Προκειμένου να «αναθερμάνουμε» το ενδιαφέρον των μαθητών μας και παράλληλα να γίνει διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος, εκμεταλλευτήκαμε τις πανευρωπαϊκές εκδηλώσεις Erasmus days 2021 και οργανώσαμε ομαδοσυνεργατικά παιχνίδια για τους μαθητές μας που υλοποιήθηκαν την Πέμπτη 14 και Παρασκευή 15 Οκτωβρίου. Η διάρκεια των δραστηριοτήτων ήταν μια διδακτική ώρα σε κάθε τμήμα. Τα βήματα της δράσης ήταν τα ακόλουθα:
-
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 308
Αρχαιολογίας και Εικαστικών (εργαστήριο ψηφιδωτού, ζωγραφικής και φωτογραφίας)
Σχολ. Έτος 2021-2022
Ο Όμιλός μας , που λειτουργεί από το 2014, προσφέρει σε όσες και όσους ενδιαφέρονται την ευκαιρία να ασχοληθούν με την Αρχαιολογία, τη Ζωγραφική, τη Φωτογραφία και την Τέχνη του Ψηφιδωτού. (Πληροφοριακό και φωτογραφικό υλικό από τις προηγούμενες σχολικές χρονιές μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα του σχολείου μας στους φακέλους των Ομίλων )
Ο Όμιλος θα λειτουργήσει ημέρα και ώρα που θα επιλέξουν οι περισσότεροι/ες ενδιαφερόμενοι/ες.
Γκράτζιου Βασιλική
Φιλόλογος
Διδάκτορας Κλασικής Αρχαιολογίας
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 199
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Σχολ. Έτος 2021-2022
Ο όμιλος «Κινηματογραφική Λέσχη: Νοηματοδοτώντας τη ζωή μέσα από τις ταινίες» έχει ως βασικό σκοπό οι μαθητές/μαθήτριες να ανιχνεύσουν διάφορα σύγχρονα ζητήματα, προβληματισμούς και καταστάσεις μέσα από την τέχνη του κινηματογράφου.
Οι μαθητές/μαθήτριες αναμένεται να:
- παρακολουθήσουν ταινίες με αναφορά σε σύγχρονα κοινωνικά, ηθικά, περιβαλλοντικά, πολιτισμικά, φιλοσοφικά και θεολογικά ζητήματα,
- συνειδητοποιήσουν ότι ο κινηματογράφος αποτελεί μια σύγχρονη και σημαντική μορφή επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης,
- γνωρίσουν σε βάθος κινηματογραφικά έργα τα οποία εξυπηρετούν τους στόχους της διαπολιτισμικής αγωγής,
- προβληματιστούν, συζητήσουν και κοινοποιήσουν με τεκμηρίωση τις ιδέες και τις απόψεις τους για τα θέματα των ταινιών.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 185
Εργαστήρι Ηθικής Ανάπτυξης
Σχολ. Έτος 2021-2022
Η περιγραφή του ομίλου σε αφίσα
Σκοπός: Ανάπτυξη της ηθικής αυτονομίας και της ηθικής ταυτότητας των μαθητών.
Υπεύθυνος Καθηγητής : Θεοδόσης Συκάς
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 177
ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ
Σχολ. Έτος 2021-2022
Στον Όμιλο Ρητορικής οι μαθητές ασκούνται στη διατύπωση ορθής και τεκμηριωμένης επιχειρηματολογίας υπέρ ή κατά μιας θέσης, μαθαίνουν να είναι ενεργοί ακροατές και να επεξεργάζονται κριτικά μια θέση διατυπώνοντας ερωτήματα, ευαισθητοποιούνται απέναντι σε κοινωνικά προβλήματα και τέλος αναπτύσσουν πνεύμα συνεργασίας, αλληλοσεβασμού και υγιούς ανταγωνισμού. Σκοπός είναι μέσα από τη συμμετοχή τους σε δίκτυο σχολείων για τη Ρητορική στην Εκπαίδευση και σε Αγώνες Επιχειρηματολογίας σε πανελλήνιο και περιφερειακό επίπεδο οι συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 224
Ασφάλεια και ποιότητα ζωής
στο σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον
Σχολ. Έτος 2021-2022
Στόχοι του Ομίλου
- Οι μαθητές να αναπτύξουν σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ τους.
- Να μάθουν να αναγνωρίζουν και να αξιολογούν ένα έκτακτο περιστατικό.
- Μέσω βιωματικών ασκήσεων να μάθουν να εφαρμόζουν πρωτόκολλα έκτακτης ανάγκης στο σχολικό και οικογενειακό τους περιβάλλον.
- Να μάθουν να παρέχουν πρώτες βοήθειες. Να εξοικειωθούν με την χρήση του απινιδωτή.
- Να μπορούν να εντοπίζουν εστίες επικινδυνότητας στο σχολικό τους περιβάλλον.
- Να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές των γνώσεων που απέκτησαν στο σχολικό και οικογενειακό τους περιβάλλον.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 239
Περιγραφή ΌΜΙΛΟΥ
Αθλήματα Ρακέτας- Εύ Αγωνίζεσθαι &
Καλλιέργεια Ομαδικού Πνεύματος
Σχολ. Έτος 2021-2022
Να ανακαλύψουν οι μαθητές τα μη διαδομένα αθλήματα ρακέτας (tennis – beachtennis - ping pong - badminton). Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα οι μαθητές θα γνωρίσουν τις τεχνικές-τακτικές των παραπάνω αθλημάτων, βελτιώνοντας παράλληλα τόσο τη φυσική τους κατάσταση, όσο και τις αντιληπτικές ικανότητες. Οι μαθητές θα μάθουν να προσπαθούν, να αγωνίζονται, να δρουν συλλογικά, να καθορίζουν στόχους, να αποδέχονται τη διαφορετικότητα. Θα εκπαιδευτούν να αθλούνται «διά βίου» με σεβασμό στους συναθλητές και αντιπάλους τους. Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφέρουμε ότι η καλλιέργεια των αντιληπτικών ικανοτήτων μέσω των παραπάνω αθλημάτων θα βοηθήσει τους μαθητές στη γνωστική ανάπτυξη και κατά συνέπεια στην ευκολότερη μάθηση. Τέλος θα πραγματοποιηθεί διδακτική επίσκεψη σε ένα όμιλο αντισφαίρισης και θα οργανωθεί τουρνουά για τους μαθητές.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 155
Α.Λ.Μ.Α. (Αναζητήσεις Λυκείου Μανόλης Ανδρόνικος)
Σχολ. Έτος 2021-2022
Ο όμιλος Α.Λ.Μ.Α. (Αναζητήσεις Λυκείου Μανόλης Ανδρόνικος) ασχολείται με την έκδοση (διαδικτυακή και έντυπη) της, ομώνυμης, σχολικής εφημερίδας. Έχει ως στόχο να αποτελέσει το βήμα για την έκφραση των μαθητών του Λυκείου, και όχι μόνο, ασχολούμενη – κατά κύριο λόγο – με άρθρα γνώμης. Μέσα από τις δράσεις του Ομίλου οι μαθητές αποκτούν βιωματική σχέση με την γλώσσα και τα κειμενικά είδη που συνδέονται με την πληροφορία και το δοκίμιο αλλά και τη δημιουργική γραφή. Ακόμη, δίνεται η δυνατότητα παρουσίασης και άλλων μορφών δημιουργίας (σκίτσο, γελοιογραφία, γραφιστικά κ.ά.). Τα μέλη του Ομίλου λειτουργούν, παραλλήλως, ως «συντακτική ομάδα» και ως «αρχισυντάκτες» επιλέγοντας και οργανώνοντας κείμενα και άλλων μαθητών, εκτός του σχολείου.
Προτεινόμενη μέρα υλοποίησης του Ομίλου: Τρίτη
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 157
ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ «ΠΕΙΡ. ΚΑΙ. ΟΜΑΔΟΝ»
Σχολ. Έτος 2021-2022
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Κλαίρη Αχιλλέως, Σταύρος Παπαδόπουλος
Μπορούν να συμμετέχουν μαθητές/μαθήτριες της Α και Β Λυκείου.
Ώρες Λειτουργίας: Τετάρτη 14.15- 16.15
ΣΤΟΧΟΙ
Τα μέλη του Ομίλου
1. να χρησιμοποιούν τα όργανα του Εργαστηρίου
2. να «οργανώνουν» το κατάλληλο πείραμα για να διερευνήσουν κάποιο φυσικό φαινόμενο
3. να παρατηρούν, να μετρούν, να καταγράφουν και να επεξεργάζονται τις μετρήσεις, να κάνουν διαγράμματα και να υπολογίζουν φυσικά μεγέθη.
4. να εξηγούν τα φυσικά μαγικά που τους εντυπωσιάζουν
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 198
για μαθηματικούς διαγωνισμούς
Σχολ. Έτος 2021-2022
Ο υπεύθυνος για τον όμιλο είναι ο μαθηματικός Ανδρέας Πούλος. Αφορά μαθητές της Α και Β τάξης.
Ο χρόνος διδασκαλία θα είναι 129 λεπτά. Η ημέρα λειτουργίας του θα καθοριστεί από την πλειοψηφία των μαθητών που θα δηλώσουν συμμετοχή. Πολλά μαθήματα θα διεξάγονται και διαδικτυακά.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 242