Σχολικός Περίπατος 05/02/2019
Παρακολούθηση Της θεατρικής πάράστασης
«Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα»
Την Τρίτη 5 Φεβρουρίου 2019 οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων του σχολείου μας και οι καθηγητές παρακολούθησαμε την παράσταση της Νεανικής Σκηνής του Κ.Θ.Β.Ε. «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα;» στο θέατρο της Μονής Λαζαριστών. Το θεατρικό έργο είναι βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα Μαρκ Χάντον. Η παράσταση που παρακολουθήσαμε ήταν εξαιρετική και η συζήτηση που ακολούθησε με τους συντελεστές της διαφωτιστική και ουσιαστική.
Βασιλική Γκράτζιου
-
Λεπτομέρειες
-
Εμφανίσεις: 344
Η τέχνη του ψηφιδωτού στην εκπαιδευτική πράξη
σχολ.έτος 2018-19
Στην ημερίδα για τη διάχυση καλών εκπαιδευτικών πρακτικών (19.10.18) παρουσιάστηκε από την φιλόλογο Βασιλική Γκράτζιου η εισήγηση "Η τέχνη του ψηφιδωτού στην εκπαιδευτική πράξη". Πρόκειται για εργασία που εκπονείται τα τελευταία πέντε χρόνια στο πλαίσιο του Ομίλου Αρχαιολογίας και του Εργαστηρίου ψηφιδωτού και σχετίζεται με την αρχαιολογία, την αισθητική, τη γλώσσα και τα μαθηματικά.
Βασιλική Γκράτζιου
Η Παρουσίαση
-
Λεπτομέρειες
-
Εμφανίσεις: 293
ΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΣΤΟ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ»
Με τον όρο δημιουργικά πειράματα εννοούμε εκείνα τα πειράματα που επινοούνται από τους μαθητές για να δώσουν απάντηση σε κάποιο ερευνητικό ερώτημα που τους τίθεται μέσω κάποιου σεναρίου. Συνήθως στα δημιουργικά πειράματα χρησιμοποιούνται καθημερινά υλικά και μη εξειδικευμένα όργανα και συσκευές.
Τα δημιουργικά πειράματα παρουσιάζουν πολλά πλεονεκτήματα και θετικά στοιχεία σε σχέση με τα καθοδηγούμενα πειράματα που οι μαθητές έχουν συνηθίσει.
Ένα δοκίμιο δημιουργικού πειράματος αποτελείται από τα ακόλουθα μέρη:
-
Σενάριο: μια ιστορία μέσα από την οποία τίθεται το ερευνητικό πρόβλημα.
-
Κατάλογος καθημερινών (συνήθως) υλικών: Δεν είναι υποχρεωτικό οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν όλα τα υλικά που έχουν στη διάθεση τους.
-
Παράρτημα: Δίνονται όλες οι πληροφορίες ( θεωρητικό υπόβαθρο) που πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές για να μπορέσουν να επινοήσουν ένα πείραμα ή κάποια πειράματα που θα δώσουν απάντηση στο ερευνητικό ερώτημα.
-
Βιβλιογραφία: Αναφέρεται κυρίως στις πληροφορίες του παραρτήματος
-
Φύλλο εργασίας για τους μαθητές: Οι μαθητές καταγράφουν τις σκέψεις τους, περιγράφουν το πείραμα που επινόησαν, καταγράφουν τις μετρήσεις τους και τη μέθοδο που χρησιμοποιούν για να απαντήσουν το ερευνητικό ερώτημα.
-
Φύλλο αξιολόγησης του πειράματος: Οι μαθητές αξιολογούν το δημιουργικό πείραμα.
Το φύλλο εργασίας και το φύλλο αξιολόγησης δίνουν ανατροφοδότηση στον εκπαιδευτικό για να τροποποιήσει κάποια στοιχεία του σεναρίου, των υλικών ή του παραρτήματος.
-
Λεπτομέρειες
-
Εμφανίσεις: 574
Το άρθρο συνεχίζεται, για να το διαβάσετε όλο Κλικ εδώ...
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ/-ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ
«BETA CAE»
ERASMUS+ KA2, «INVENTORS AND INNOVATORS: OUR HERITAGE AND OUR FUTURE»
Την Παρασκευή, 14/12/2018, δεκαέξι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄Λυκείου Θετικού Προσανατολισμού του σχολείου μας (με κατεύθυνση τις Πολυτεχνικές Σχολές), ανἀμεσα στους οποίους και κάποια μέλη της ομάδας «F1 In Schools», με συνοδούς τους εκπαιδευτικούς του σχολείου Παπαδόπουλο Σταύρο, φυσικό, και Μεμετζίδη Γεώργιο, χημικό, επισκέφτηκαν την εταιρία παραγωγής λογισμκού προσομοιώσεων Beta Cae στο Σχολάρι Θεσσαλονίκης. Εκεί μαθητές και εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στους χώρους της εταιρίας, παρακολούθησαν διάλεξη-ενημέρωση πάνω στα νέα καινοτόμα προϊόντα της και γευμάτισαν στο εστιατόριο των εγκαταστάσεων με ευγενική χορηγεία της εταιρίας.
-
Λεπτομέρειες
-
Εμφανίσεις: 446
Το άρθρο συνεχίζεται, για να το διαβάσετε όλο Κλικ εδώ...
Γιορτή Χριστουγέννων
Σχολ. Έτος 2018-2019
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
CHRISTMAS SCHOOL FEST 2018
DEDICATED TO REFUGEES
Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with refugee children”
Το Πρόγραμμα: Εξώφυλο, Μέσα
Το πρωί της Παρασκευής, 21/12/2018, πραγματοποιήθηκε η Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας, που εφέτος ήταν αφιερωμἐνη στους Πρόσφυγες. Συγκεκριμένα, στον χώρο εκδηλώσεων του σχολείου, μαθητές και μαθήτριες από το μάθημα επιλογής «Στοιχεία Θεατρολογίας» παρουσίασαν θεατρική παράσταση, με τίτλο «Η φυγή στην Αίγυπτο», η οποία συνέδεε τον διωγμό και τη φυγή του νεογέννητου Χριστού στην Αίγυπτο με τη μοίρα των διωγμένων από τον τόπο τους και των προσφύγων.
Η Γιορτή μας
Στο πλαίσιο της γιορτής και ενόψει των Χριστουγέννων, οι μαθητικές κοινότητες του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» συγκέντρωσαν είδη διατροφής και βρεφικά είδη για ξενώνες της ΜΚΟ «Άρσις».
Η συγκεκριμένη παράσταση εντάσσεται στις εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης υπέρ των Προσφύγων στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with refugee children”.
«Ένα άλλο βράδυ τον άκουσα να κλαίει δίπλα.
Χτύπησα την πόρτα και μπήκα.
Μου ‘δειξε πάνω στο κομοδίνο ένα μικρό ξύλινο σταυρό.
“Είδες – μου λέει – γεννήθηκε η ευσπλαχνία”.
Έσκυψα τότε το κεφάλι κι έκλαψα κι εγώ.
Γιατί θα περνούσαν αιώνες και αιώνες
και δε θα ‘χαμε να πούμε τίποτα ωραιότερο απ’ αυτό.»
Τάσος Λειβαδίτης, Η Γέννηση
On Friday morning, 21/12/2018, took place the Christmas celebration of our school, which this year was dedicated to the Refugees. In particular, at the school's events hall, pupils from the lesson of theatrology presented a theatrical performance entitled "Τhe flight of the holy family to Egypt", which linked the persecution and escape of the newborn Christ to Egypt with the fate of the persecuted from their place and refugees.
In the framework of the celebration and in view of Christmas, the student communities of the 1st Experimental High School of Thessaloniki "Manolis Andronikos" gathered food items and baby items for Refugee hostels of NGO "Arsis".
This show is part of the Erasmus + KA2 project "My involvement as a European with refugee children", which aims to raise awareness for refugees.
Ευχόμαστε σε όλους Καλά και Ευλογημένα Χριστούγεννα!
-
Λεπτομέρειες
-
Εμφανίσεις: 436
Erasmus+ KA2 «My involvement as a European with refugee children»
ΔΙΑΧΥΣΗ
ΤΗΣ 3ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
DISSEMINATION
OF THE 3nd TRAINING MODULE IN THE GREEK SCHOOL REPORT
Read the article in English Φωτογραφίες - Photos
Την Πέμπτη 18/10/ 2018, κατά τις δύο πρώτες σχολικές ώρες, και την Τρίτη 27/11/2018, κατά τις δύο τελευταίες διδακτικές ώρες, πραγματοποιήθηκε σε δύο τμήματα του σχολείου αντίστοιχα η διάχυση των αποτελεσμάτων της διαπολιτισμικής επιμόρφωσης που παρακολούθησαν έξι μαθητές/-τριές μας στο Karlovac της Κροατίας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with refugee children”. Η διάχυση έγινε από τους ίδιους τους μαθητές/-τριες που ταξίδεψαν στην Κροατία και αφορούσε την τρίτη ενότητα της επιμόρφωσης που οι ίδιοι παρακολούθησαν από τις 25/9/2018 μέχρι τις 27/9/2018 στο Karlovac με τίτλο «Intercultural soft skills».
-
Λεπτομέρειες
-
Εμφανίσεις: 484
Το άρθρο συνεχίζεται, για να το διαβάσετε όλο Κλικ εδώ...
Εργαστήρι Ηθικής Ανάπτυξης
Η αξιολόγηση Σχολ. Έτους 2017-2018
Δείτε εδώ τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του Εργαστηρίου Ηθικής Ανάπτυξης για τα έτη 2017-2018
-
Λεπτομέρειες
-
Εμφανίσεις: 427
1Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗΣ
Την Τρίτη, 11/12/2018, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η 1η Γενική Συνέλευση της Κοινότητας Δημοκρατίας και Ευθύνης (ΚΔΕ), του καινούριου θεσμού που λειτουργεί στο σχολείο μας από την αρχή του σχολικού έτους, με πρωτοβουλία του οικονομολόγου του σχολείου μας Θεοδόση Συκά. Μαθητές/-τριες και καθηγητές/-τριες συγκεντρώθηκαν την 7η ώρα του σχολικού προγράμματος στην αίθουσα εκδηλώσεων, όπου συζήτησαν και ψήφισαν πάνω στο θέμα της ημερήσιας διάταξης και συγκεκριμένα τον τρόπο εκφώνησης της πρωινής προσευχής, αποφασίζοντας τελικά, σε ανοιχτή ψηφοφορία και με ανάταση της χειρός, την δια βοής, με συμμετοχή όλων, εκφώνηση της πρωινής προσευχής κατά την ώρα της πρωινής συγκέντρωσης.
-
Λεπτομέρειες
-
Εμφανίσεις: 467
Το άρθρο συνεχίζεται, για να το διαβάσετε όλο Κλικ εδώ...
4η διασχολική συνάντηση στη Στοκχόλμη της Σουηδίας
ERASMUS+ KA2: «INVENTORS AND INNOVATORS: OUR HERITAGE AND OUR FUTURE»
Φωτογραφίες Photos
Το διάστημα 3/12/2018-8/12/2018 το σχολείο μας συμμετείχε στη 4η διασχολική συνάντηση ανταλλαγής μαθητών στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Εrasmus+KA2 “Ιnventions and innovators-Our heritage and our future”, που έλαβε χώρα στη Στοκχόλμη της Σουηδίας. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν σχολεία από Κροατία, Γερμανία, Πολωνία, Σουηδία και Ελλάδα.
Τη Δευτέρα 3/12 φθάσαμε απόγευμα στη Στοκχόλμη μετά ένα καλό ταξίδι μέσω Κων/πολης, όπου μας υποδέχθηκαν οι συνάδελφοι και οι μαθητές του σχολείου Bromma Gymnasium. To βράδυ όλοι οι συμμετέχοντες παρέστησαν σε δείπνο γνωριμίας στο παλιό ιστορικό κέντρο της πόλης.
Την Τρίτη 4/12 το πρωϊ έγινε η πρώτη συνάντηση όλων των μαθητών του προγράμματος στο σχολείο υποδοχής, το Bromma Gymnasium, όπου οι Σουηδοί μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες τους σχετικά με την εφαρμογή καινοτόμων ιδεών στη πράξη (ίδρυση εικονικής εταιρίας) το οποίο ήταν και το θέμα της συνάντησης της Στοκχόλμης. Κατόπιν επισκεφθήκαμε το Μουσείο Nobel όπου έγινε μια πολύ καλή ενημέρωση για την ιστορία του ομώνυμου βραβείου και είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε επιστημονικές ανακαλύψεις που άλλαξαν τον κόσμο και ιστορίες ανθρώπων που τιμήθηκαν με το βραβείο Nobel. To απόγευμα γυρίσαμε στο σχολείο όπου οι μαθητές συμμετείχαν σε δαστηριότητες δημιουργίας ομάδων –ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, ενώ οι συνοδοί-καθηγητές συζητήσαμε την εξέλιξη του προγράμματος και τις προσεχείς συναντήσεις.
-
Λεπτομέρειες
-
Εμφανίσεις: 469
Το άρθρο συνεχίζεται, για να το διαβάσετε όλο Κλικ εδώ...