ΔΙΑΧΥΣΗ
ΤΗΣ 3ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
DISSEMINATION
OF THE 3nd TRAINING MODULE IN THE GREEK SCHOOL REPORT
Read the article in English Φωτογραφίες - Photos
Την Πέμπτη 18/10/ 2018, κατά τις δύο πρώτες σχολικές ώρες, και την Τρίτη 27/11/2018, κατά τις δύο τελευταίες διδακτικές ώρες, πραγματοποιήθηκε σε δύο τμήματα του σχολείου αντίστοιχα η διάχυση των αποτελεσμάτων της διαπολιτισμικής επιμόρφωσης που παρακολούθησαν έξι μαθητές/-τριές μας στο Karlovac της Κροατίας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with refugee children”. Η διάχυση έγινε από τους ίδιους τους μαθητές/-τριες που ταξίδεψαν στην Κροατία και αφορούσε την τρίτη ενότητα της επιμόρφωσης που οι ίδιοι παρακολούθησαν από τις 25/9/2018 μέχρι τις 27/9/2018 στο Karlovac με τίτλο «Intercultural soft skills».
Από το πλούσιο επιμορφωτικό υλικό της τριήμερης επιμόρφωσης οι Έλληνες μαθητές και μαθήτριες επέλεξαν αρχικά να συζητήσουν με την κάθε ομάδα συμμαθητών/- τριών τους για την έννοια της κουλτούρας και να αναδείξουν τα εμφανή και τα κρυμμένα στοιχεία της, συσχετίζοντάς την με ένα παγόβουνο, και στη συνέχεια να παίξουν ένα παιχνίδι επικοινωνίας (“The humming game”), μέσα από το οποίο έγινε φανερό πώς διαφορετικές κουλτούρες και κώδικες μπορούν να συσχεράνουν τις ανθρώπινες σχέσεις και την επικοινωνία. Σε κάθε περίπτωση η επιτυχία ή αποτυχία των ανθρώπινων σχέσεων, ειδικά με ανθρώπους διαφορετικής κουλτούρας, κρίνεται, όπως και στο παιχνίδι, στον χρόνο που αφιερώνουμε και την προθυμία που δείχνουμε, προκειμένου να ανακαλύψουμε τις αθέατες πλευρές της κουλτούρας των άλλων. Όπως σημειώνουν οι ίδιοι οι μαθητές-επιμορφωτές στην έκθεσή τους «Γενικός στόχος της επιμόρφωσης ήταν οι μαθητές να κατανοήσουν καλυτέρα την έννοια της κουλτούρας. Στόχος της παρουσίασης του μοντέλου του παγόβουνου ήταν η προσέγγιση των χαρακτηριστικών της κουλτούρας και ο διαχωρισμός τους σε εμφανή και μη στοιχεία της. Τέλος, στόχος του παιχνιδιού ήταν να κάνουμε μια αναπαράσταση της κουλτούρας, του τρόπου με τον οποίο έντονα αλληλοεπιδρούν άτομα από διαφορετικές κουλτούρες και να οδηγηθούμε στο συμπέρασμα “Taκe an action to get a reaction”.