Το Συνέδριο θα διεξαχθεί φέτος στο Ηράκλειο Κρήτης στις 17-18 Μαρτίου 2018
Το 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο «Η θεολογία διαλέγεται με τον σύγχρονο κόσμο» είναι μία καινοτόμος δράση που υλοποιείται από το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» σε συνεργασία με το ΓΕΛ Γαζίου, με στόχο να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν θεολογικά ζητήματα, να αναζητήσουν ήθη και έθιμα συνυφασμένα με τη θρησκεία τους, να μελετήσουν θέματα που άπτονται της επιστήμης, αλλά και της θρησκείας και να πάρουν θέση απέναντι σε κοινωνικά και άλλα προβλήματα της σύγχρονης εποχής εξετάζοντάς τα και υπό το πρίσμα της χριστιανικής ηθικής.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 489
Η αξιολόγηση Σχολ. Έτους 2016-2017
Δείτε εδώ τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του Εργαστηρίου Ηθικής Ανάπτυξης για τα έτη 2016-2017
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 286
σχολ. έτος 2016-17
Κατά το σχολικό έτος 2016-17 υλοποιήθηκε από το τμήμα Ιστορίας Τέχνης Επιλογής της Γ΄Λυκείου στο πλαίσιο της ύλης του μαθήματος και με υπεύθυνη καθηγήτρια την Βασιλική Γκράτζιου το πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο "Η μορφή της γυναίκας στις εικαστικές τέχνες". Το πρόγραμμα, το υλικό του οποίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στο μάθημα της Φιλοσοφίας, παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Πολιτιστικών προγραμμάτων τον Μάιο του 2017.
Βασιλική Γκράτζιου
Η Ταινία
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 312
Η ΑΦΙΣΣΑ
: Για να δείτε την αφίσα του Εργαστηρίου Ηθικής Ανάπτυξης πατήστε εδώ.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 331
Από το σχολικό έτος 2016-2017, στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης λειτουργεί το Εργαστήρι Ηθικής Ανάπτυξης. Αξιοποιώντας τις νεότερες ψυχολογικές θεωρήσεις για την Ηθική Ανάπτυξη (Kohlberg, Rest, Blasi, Turiel, Naravaez, Noddings κ.α.), τις κύριες προσεγγίσεις της ηθικής φιλοσοφίας (δεοντολογική, αρεταϊκή) και τα σημαντικότερα προγράμματα σπουδών ηθικής εκπαίδευσης που έχουν εφαρμοστεί διεθνώς, αποσκοπεί να καλλιεργήσει τις ακόλουθες ηθικές δεξιότητες:
- Ηθική κρίση: αναφέρεται στη βελτίωση του επιπέδου ηθικής αιτιολόγησης των μαθητών μέσα από τη διδασκαλία και την ανάλυση ηθικών διλημμάτων. Τα διλήμματα αναλύονται με τη βοήθεια θεωριών της ηθικής φιλοσοφίας και αφορούν σε ζητήματα μακρο-ηθικής και μικρο-ηθικής.
- Ηθική ευαισθησία: συμπληρώνει την προηγούμενη δεξιότητα και στοχεύει στη γνωστική και συναισθηματική πρόσληψη ηθικής υφής καταστάσεων. Στο πλαίσιο της ηθικής ευαισθησίας εντάσσεται, επίσης, η καλλιέργεια συναισθηματικών δεξιοτήτων (π.χ. ενσυναίσθηση, εναλλαξιμότητα ρόλων κ.α.).
-
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 501
Έγινε, το Σάββατο 19 Μαρτίου 2016, ο 3ος Διαγωνισμός Δημιουργικών Πειραμάτων για τα Γυμνάσια. Ο διαγωνισμός έγινε σε συνεργασία με το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Μακεδονία και το Γυμνάσιο Βαθυλάκου και λειτούργησαν τρία κέντρα αντίστοιχα. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της Περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας και συμμετείχαν συνολικά στα τρία κέντρα περίπου 400 μαθητές και μαθήτριες σε τριμελείς ή τετραμελείς ομάδες. Τα θέματα του διαγωνισμού ήταν: στη Χημεία τα οξέα και οι βάσεις με επίκεντρο το μάρμαρο, στη Βιολογία η συντήρηση τροφίμων με επίκεντρο το λάχανο τουρσί και στη Φυσική το φιλτράρισμα του νερού με επίκεντρο το καθαρό νερό από τις πηγές.
Για να δείτε τα θέματα πατήστε ΕΔΩ
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 300
σχολ. έτος 2014-15
Χρώμα στην τέχνη και στην επιστήμη σχολ. έτος 2014-15 και Παρουσίαση στο Τμήμα Φυσικής του Α.Π.Θ. Σεπτ. 2016
Κατά το σχολικό έτος 2014-15 υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των Ομίλων Αρχαιολογίας και Δημιουργικής Γραφής και με υπεύθυνες καθηγήτριες τις φιλολόγους Βασιλική Γκράτζιου και Αλίκη Συμεωνάκη το πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο "Χρώμα στην τέχνη και στην επιστήμη". Το πρόγραμμα, που συνδυάζει Αρχαιολογία, Φυσική, Χημεία και Δημιουργική Γραφή, παρουσιάστηκε σε ιδιαίτερη εκδήλωση στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο και σε σχετική Ημερίδα στο τμήμα Φυσικομαθηματικής του Α.Π.Θ. για τους καθηγητές τον Σεπτέμβριο του 2016.
Βασιλική Γκράτζιου
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 273
Nanoescape room ( Ερευνητική Δημιουργική Εργασία 2014-2015)
Υπεύθυνοι καθηγητές: Κ. Αχιλλέως και Στ. Παπαδόπουλος
Η νάνο-επιστήμη/τεχνολογία βρίσκεται στην καθημερινότητά μας με πολλές εφαρμογές σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Αναμένονται πολλές καινοτομίες που θα αλλάξουν γενικά τον τρόπο με τον οποίο ζούμε. Όλη αυτή η πρόοδος δεν είναι χωρίς προβλήματα. Αυτά σχετίζονται με το περιβάλλον, την ανθρώπινη υγεία και τις αρχές της ηθικής. Μια από τις προτεραιότητες σχετικά με την νανο-επιστήμη/τεχνολογία είναι η αντιμετώπιση των προβλημάτων από τα πρώτα στάδια της εξέλιξης της και όχι όταν εμφανιστούν αρνητικές επιπτώσεις από τις πρακτικές της εφαρμογές. Υπάρχει σοβαρό έλλειμμα στα αναλυτικά προγράμματα σχετικά με την νάνο-επιστήμη/τεχνολογία, και για το λόγο αυτό, σε ευρωπαϊκό επίπεδο έχουν ξεκινήσει προσπάθειες για την ενσωμάτωση της νανο-επιστήμης/τεχνολογίας στην τυπική εκπαίδευση (Εισαγωγή του Μαθήματος της Νανο-επιστήμης/τεχνολογίας στο Λύκειο Κ. Αχιλλέως, Σ. Παπαδόπουλος, Σ. Φριλίγκος, Α. Κουμαρά, Δ. Ταρνανίδης, Κ. Γρηγοριάδου, Κ. Κεραμιδάς, Χ. Πολάτογλου, 1ο Συνέδριο ΔΕΠΠΣ , Αθήνα 2014).
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 405
Έγινε, το Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015, ο 2ος Διαγωνισμός Δημιουργικών Πειραμάτων για τα Γυμνάσια. Ο διαγωνισμός έγινε σε συνεργασία με το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Μακεδονία και το Γυμνάσιο Βαθυλάκου και λειτούργησαν τρία κέντρα αντίστοιχα. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της Περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας και συμμετείχαν συνολικά στα τρία κέντρα περίπου 400 μαθητές και μαθήτριες σε τριμελείς ή τετραμελείς ομάδες. Τα θέματα του διαγωνισμού ήταν στη Χημεία και στη Φυσική η χρωματογραφία, με επίκεντρο στη Χημεία τον διαχωρισμό μιγμάτων ενώ στη Φυσική το επίκεντρο ήταν η κατασκευή ενός χρονομετρητή, μιας χρήσης, 3 λεπτών. Στη Βιολογία κεντρικό θέμα ήταν η μαγιά.
Για να δείτε τα θέματα πατήστε ΕΔΩ
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 291
Στο 1ο Συνέδριο της Διοικούσας επιτροπής των πειραματικών Σχολείων που έγινε τον Σεπτέμβριο του 2014 στην Αθήνα από την ομάδα Φυσικής του σχολείου μας παρουσιάστηκαν οι ακόλουθες εργασίες:
- Εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη στα πλαίσια της Ερευνητικής Εργασίας
- Διάχυση της Αξιοποίησης των Δημιουργικών Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών ως Εργαλείο Οικοδόμησης Γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
- Εισαγωγή του Μαθήματος της Νανο-επιστήμης/τεχνολογίας στο Λύκειο
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 349