Ηράκλειο Κρήτης 17-18 Μαρτίου 2018
Με τη βοήθεια του Θεού ολοκληρώθηκε και φέτος το 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Θεολογίας του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης "Μ. Ανδρόνικος". Με τη συνδρομή πολύτιμων φίλων και συνεργατών από την Κρήτη (του κ. Ασημακόπουλου και του κ. Τσουτσουδάκη από το ΓΕΛ Γαζίου, του κ. Καλυκάκη και του κ. Σαμουράκη από το Πειραματικό ΓΕΛ Ηρακλείου, καθώς και των μαθητών από τα δύο αυτά Λύκεια, που στελέχωσαν μαζί με τους μαθητές του δικού μας Λυκείου τη Γραμματεία του Συνεδρίου), αλλά και με την πολύτιμη στήριξη που παρείχαν καθηγητές και μαθητές από 40 και πλέον σχολεία από όλη την Ελλάδα, κατορθώσαμε να ολοκληρώσουμε με επιτυχία τις εργασίες του Συνεδρίου κατά το διήμερο 17/18 Μαρτίου 2018. Στο Συνέδριο συμμετείχαν πάνω από 600 μαθητές, οι οποίοι παρουσίασαν συνολικά πάνω από 100 εργασίες για ποικίλα θεολογικά θέματα με τρόπο πρωτότυπο και ευρηματικό.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 442
Αφιέρωμα στους Μουσικούς της Θεσσαλονίκης
Μια παράσταση του ομίλου Μουσικό Εργαστήρι
Το «Μουσικό Εργαστήρι», ο Όμιλος μουσικής του 1ου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης «Μ. Ανδρόνικος» και το 18ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης ανέβασαν μουσικοθεατρική παράσταση αφιέρωμα στους Μουσικούς της Θεσσαλονίκης
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου μας το Σάββατο 10/3/2018 στις 830 μ.μ.. Η είσοδος ήταν ελεύθερη για το κοινό.
Ο Χαιρετισμός Δ/ντή | Η Παράσταση |
|
|
|
|
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 547
@page { margin: 2cm } p { margin-bottom: 0.25cm; direction: ltr; line-height: 120%; text-align: left; orphans: 2; widows: 2 }
Θεατρική παράσταση
«Βιολογικός μετανάστης» του Αρκά
"Biological refugee" by Arkas: A theatrical performance about discrimination
Σήμερα Παρασκευή 2 Μαρτίου στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 1 ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος», οι μαθήτριες της Β΄ τάξης παρουσίασαν στην ολομέλεια του σχολείου το θεατρικό έργο του Αρκά «Βιολογικός μετανάστης».
Το ανέβασμα του θεατρικού έργου έγινε στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος, «Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας ξένος.....» και εντάσσεται στις δράσεις που πλαισιώνουν το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο “My involvement as European with Refugee Children”.
Επιλεγμένα κομμάτια του θεατρικού έργου θα πλαισιωθούν με αγγλικούς υπότιτλους και θα παρουσιαστούν στην επόμενη διασχολική συνάντηση Erasmus+ που θα γίνει στο Chateau Thierry στη Γαλλία στις 18/3/2018.
Η επιλογή του έργου έγινε με στόχο να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σε θέματα που σχετίζονται με τον κοινωνικό αποκλεισμό και τη βία που ασκείται εναντίον ατόμων διαφορετικής καταγωγής, κουλτούρας ή θρησκείας.
Λίγα λόγια για το έργο.
Ένα αριστερό νεφρό, μετά από ένα τροχαίο, μεταμοσχεύεται σε έναν οργανισμό που είναι ήδη σε αιμοκάθαρση. Ενώ ο οργανισμός βρίσκεται σε φάση ανάρρωσης μετά την εγχείρηση, το ανοσοποιητικό σύστημα προσπαθεί να απομονώσει και να «σκοτώσει» το ξένο νεφρό στη συνέχεια ......
Την επιμέλεια του έργου είχαν οι καθηγήτριες
Γρηγοριάδου Κυριακή, βιολόγος
Μιχαηλίδου Χριστίνα, μαθηματικός
A left kidney, after a car crash, is transplanted into an organism already in hemodialysis. While the body is in the recovery phase after surgery, the immune system tries to isolate and "kill" the foreign kidney but it finally kills itself, the whole body.
The play " Biological refugee" of Arkas, which was presented on Friday 2 March in the multi-purpose room of the school by students of 11th grade, is aiming to raise students' awareness about issues related to social exclusion, discrimination and violence against people of different origins, cultures or religions.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 486
ΔΙΑΧΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Της
1ΗΣ ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ERASMUS+ KA2
“MY INVOLVEMENT AS A EUROPEAN WITH REFUGEE CHILDREN”
REPORT OF THE DISSEMINATION OF THE
1ST TRAINING SESSION AT “MANOLIS ANDRONIKOS”
Την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018 και την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018, κατά τις δύο τελευταίες ώρες του σχολικού προγράμματος, πραγματοποιήθηκε η διάχυση στο σχολείο μας των αποτελεσμάτων της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, που παρακολούθησαν έξι μαθητές/-τριές μας στην 1η διασχολική συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ KA2 “ My involvement as a European with refugee children” τον Δεκέμβριο του 2017 στη Θεσσαλονίκη. Η διάχυση των αποτελεσμάτων της διαπολιτισμικής επιμόρφωσης εκπληρώθηκε μέσω μιας παρουσίασης και μιας βιωματικής δραστηριότητας και σε αυτήν ενεπλάκησαν δύο τμήματα μαθητών/-τριών του σχολείου, Α΄και Β΄Λυκείου, συνολικά περίπου σαράντα μαθητές/-τριες.
Η βιωματική δραστηριότητα ονομάζεται "Footlanders vs Handlanders" και στο πλαίσιο αυτής δύο, υποτίθεται, τελείως διαφορετικά ως προς τον πολιτισμό και την κουλτούρα σχολεία συναντιούνται, για να διοργανώσουν ένα πάρτι και να δημιουργήσουν μια αφίσα για αυτό. Πρέπει, λοιπόν, παρά τις διαφορές τους, να επικοινωνήσουν, να συνεννοηθούν και να κατανοήσει η μια ομάδα την κουλτούρα και τις συνήθειες της άλλης, έτσι ώστε να επιτύχουν τον κοινό στόχο. Μια τρίτη ομάδα, των παρατηρητών, καταγράφει τις συμπεριφορές και τις αντιδράσεις των άλλων δύο.
Με βάση όσα κατέγραψαν οι παρατηρητές αλλά και τις απαντήσεις σε ερωτηματολόγια που μοιράστηκαν από τους μαθητές-διοργανωτές της διάχυσης στους συμμετέχοντες, τόσο η δραστηριότητα "Footlanders vs Handlanders", όσο και η αρχική παρουσίαση της διαπολιτισμικής επιμόρφωσης στη συνάντηση της Θεσσαλονίκης φάνηκαν πολύ διασκεδαστικές και ενδιαφέρουσες στους συμμετέχοντες, οι οποίοι αναγνώρισαν ότι πρέπει να είναι κανείς ανοιχτός στο διαφορετικό, ανεκτικός και υπομονετικός, όταν έρχεται σε επαφή με μια διαφορετική κουλτούρα. Οι συμμετέχοντες εκτίμησαν, εξάλλου, ότι τα αποτελέσματα σχετικά με την αφίσα που έπρεπε να φτιάξουν θα ήταν καλύτερα, αν είχαν καταφέρει να συνεργαστούν πιο αποτελεσματικά.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 391
Αποτελέσματα 2ου Μαθητικού Διαγωνισμού Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας για τη Γ Λυκείου
Επίθετο | Όνομα | Σχολείο | Μόρια |
Μαστρακούλη | Ευαγγελία | 1ο ΓΕΛ ΣΥΚΕΩΝ | 78,75 |
Μελισσάρη | Πηνελόπη | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ | 72,75 |
Πετράκη | Ευσταθία | ΓΕΛ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ | 72,65 |
Κύζιλη | Στέλλα | 1ο ΓΕΛ ΣΥΚΕΩΝ | 58,05 |
Δολαψόγλου | Λήδα – Άννα | 1ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | 51,45 |
Για τις άλλες τάξεις θα υπάρξει νεότερη ανακοίνωση εν καιρώ.
Ευχαριστούμε και συγχαίρουμε θερμά όλους τους μαθητές που διαγωνίστηκαν.
Η Οργανωτική Επιτροπή
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 956
Σήμερα Δευτέρα 5/2/2018 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου, πραγματοποιήθηκε ενημερωτική δράση Κυκλοφοριακής Αγωγής σε συνεργασία με την Τροχαία Θεσσαλονίκης.
Ο αρχιφύλακας Ψούνης Οδυσσέας παρουσίασε στους μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας τα δεδομένα της Τροχαίας Θεσσαλονίκης σχετικά με τις αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων. Τονίστηκαν οι συνέπειες της υπερβολικής ταχύτητας, της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ή άλλων ουσιών καθώς και της χρήσης κινητών τηλεφώνων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ηλικιακή ομάδα των εφήβων η οποία συνδέεται με θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα και τονίστηκαν τα στατιστικά δεδομένα που αφορούν των αριθμό των νεκρών και βαριά τραυματισμένων ανά έτος. Τέλος προβλήθηκαν μια σειρά από video που προσομοίωναν τις δυνάμεις που ασκούνται πάνω στα οχήματα κατά την σύγκρουσή τους και τις συνέπειες τους επιβάτες τους. Υπήρχε αλληλεπίδραση στη διάρκεια της ενημέρωσης καθώς υπήρχαν πολλές ερωτήσεις από την πλευρά των μαθητών.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 507
2ος Μαθητικός Διαγωνισμός Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας
Σήμερα, Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018, διεξήχθη στους χώρους του σχολείου μας ο 2ος Μαθητικός Διαγωνισμός Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, στον οποίο έλαβαν μέρος 150 μαθητές και των τριών τάξεων Λυκείων της περιφέρειάς μας. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους για το ενδιαφέρον τους για τον Διαγωνισμό, που αποτελεί μια μικρή προσπάθεια στήριξης της θέσης του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στη Β/θμια Εκπαίδευση.
Iδιαιτέρως ευχαριστούμε τους φοιτητές (οι περισσότεροι από τους οποίους είναι απόφοιτοι του σχολείου μας) που ανέλαβαν χρέη επιτηρητού στις αίθουσες των διαγωνιζομένων, καθώς και τους μαθητές της Α Λυκείου του σχολείου μας που στήριξαν οργανωτικά τον διαγωνισμό με ιδιαίτερο ζήλο και μεράκι.
Θα προσπαθήσουμε να ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα πριν τις διακοπές του Πάσχα ή το αργότερο αμέσως μετά. Για την τελετή βράβευσης θα ακολουθήσει ανακοίνωση αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
Η Οργανωτική Επιτροπή
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 1877
Ομιλία του ομότιμου καθηγητή κ. Γιάννη Σειραδάκη
για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων
Tην Παρασκευή 19.1.2018 ο κ.Γιάννης Σειραδάκης, ομότιμος καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ και διεθνώς αναγνωρισμένος αστροφυσικός, ήρθε στο σχολείο μας και μίλησε στους καθηγητές και στους μαθητές για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Ο κ. Σειραδάκης, θεωρείται ένας από τους πλέον ειδικούς για το Μηχανισμό, τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς, και είναι μέλος της διεθνούς ερευνητικής ομάδας η οποία πρωτοστάτησε στην πρόσφατη διερεύνηση και αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για το Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Στη διάρκεια της εξαιρετικά ενδιαφέρουσας ομιλίας του μας ενημέρωσε σχετικά με το ναυάγιο και τον περίφημο Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Μας μίλησε για τη λειτουργία του, τις επιγραφές του, την τεχνολογική και επιστημονική εξέλιξη, που αποτελούσε προϋπόθεση για τη δημιουργία του, ακόμη και για τα τελευταία πορίσματα της έρευνας. Η ομιλία αυτή εντάσσεται στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA2 “Inventors and innovators: our heritage and our future”. Ήταν μια μοναδική ευκαιρία να ενημερωθούν οι μαθητές μας για τον πιο εξελιγμένο σωζόμενο μηχανισμό της ελληνικής αρχαιότητας, με τον οποίο ασχολούνται στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ιστορίας και του Ομίλου Αρχαιολογίας με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Βασιλική Γκράτζιου. Επίσης η ομιλία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της έρευνας που γίνεται στο Project «Αναζητώντας την καινοτομία» με υπεύθυνους τους καθηγητές κ. Κλαίρη Αχιλλέως και κ. Σταύρο Παπαδόπουλο.
Βίντεο 1 απο 5
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 526
Όμιλοι Πειραμάτων Φυσικής και Αρχαιολογίας
Εργαστήριο Ακτίνων Χ, Οπτικού Χαρακτηρισμού και Θερμικής Ανάλυσης (Τμήμα Φυσικής ΑΠΘ)
Αρχαιομετρικές δραστηριότητες
Την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018 οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ομίλων Πειραμάτων Φυσικής και Αρχαιολογίας μαζί με τους υπεύθυνους καθηγητές τους κ. Κ.Αχιλλέως, Σ.Παπαδόπουλο και Β.Γκράτζιου επισκέφθηκαν το Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου ενημερώθηκαν σχετικά με τις αρχαιομετρικές δραστηριότητες, με τις οποίες ασχολείται το Εργαστήριο Ακτίνων Χ, Οπτικού Χαρακτηρισμού και Θερμικής Ανάλυσης του Τμήματος Φυσικής ΑΠΘ. Οι μαθητές ενημερώθηκαν σχετικά με τις δραστηριότητες αυτές από τον υπεύθυνο Καθηγητή του Εργαστηρίου κ. Κωνσταντίνο Μ. Παρασκευόπουλο και από την Υποψήφια Διδάκτορά του στα αρχαιομετρικά κ. Λαμπρινή Μαλλετζίδου.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 508
"THINK.ing SO.cially".
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 350