για το Σχολικό Έτος 2022 - 2023
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Διαβάστε την Ενημέρωση σχετικά με την εισαγωγή μαθητ-ών/ριών και σχετικές ρυθμίσεις στα ΠΡΌΤΥΠΑ (Π.Σ.) και ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΆ (ΠΕΙ.Σ.) σχολεία για το σχολ. έτος 2022-2023
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 177
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΊΟ
«Αναγκαιότητα - Στόχοι Διαλέξεων»
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
1 Ο «βομβαρδισμός» με πληροφορίες από τα ΜΜΕ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την πανδημία και την διαχείριση της δημιούργησε στον πολίτη πολλά ερωτηματικά, παρανοήσεις και φόβους. Η ομάδα δράσης έκρινε αναγκαίο να προτείνει στην κοινότητα διάλεξη με θέμα την πανδημία ώστε όσοι ενδιαφέρονται να ενημερωθούν από ειδικό επιστήμονα αλλά και να λύσουν τις όποιες απορίες ή παρανοήσεις έχουν σχετικά με το θέμα. Στόχος να μάθουμε ώστε να μπορούμε να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και τους γύρω μας.
2. Το πιεστικό καθημερινό πρόγραμμα των μαθητών σήμερα δημιουργεί στα παιδιά άγχος υπέρμετρο για την ηλικία τους. Η διαχείριση του άγχους των παιδιών- μαθητών πρέπει να γίνεται από τους ίδιους τους μαθητές , από τους γονείς τους αλλά και από τους δασκάλους τους. Μια διάλεξη με αυτή τη θεματική έχει ως στόχο να ενεργοποιήσει και να δώσει εφόδια στους συμμετέχοντες ώστε να γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η διαχείριση του άγχους των παιδιών.
3. Η διαρροή εγκεφάλων (brain drain) συνιστά ένα από τα σοβαρότερα κοινωνικοοικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα. Παλαιότερη έρευνα έδειξε ότι ένα πολύ δυναμικό κομμάτι των μαθητών των πρότυπων λυκείων προτίθενται να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό μετά το πέρας των σπουδών τους στην Ελλάδα. Επομένως το ζήτημα του brain drain αφορά άμεσα τους γονείς και τους μαθητές του σχολείου μας. Στη σχετική ενημέρωση θα αναλυθούν οι αιτίες αλλά και οι συνέπειες του φαινομένου, με στόχο να αναδειχθούν οι δυνατότητες συγκράτησης ή/και ανάσχεσής του.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 193
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΊΟ
«Δράση Αυτοαξιολόγησης»
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
ΤΙΤΛΟΣ: «ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ»
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ 5- Σχέσεις Σχολείου- Οικογένειας Βαθμολογία: 3
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ 7- Σχολείο και Κοινότητα: Βαθμολογία 3
ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ: Γονείς, Μαθητές/μαθήτριες, Εκπαιδευτικούς, Τοπική Κοινωνία
Το Σχολείο κάνοντας μια προσπάθεια να ανοίξει τις πόρτες του σε όλη τη σχολική κοινότητα( Γονείς, Εκπαιδευτικοί, Μαθητές/μαθήτριες) αλλά και στη τοπική κοινωνία και τους φορείς προτίθεται να διοργανώσει μια σειρά διαλέξεων με θέματα που θα επιλέξουν οι γονείς μέσα από μια λίστα θεμάτων που θα προτείνει το σχολείο. Η Κοινότητα του Σχολείου αλλά και η Τοπική Κοινωνία να ενημερωθούν για θέματα που θα προσδιοριστούν ακριβώς μετά από ερωτηματολόγιο που θα αποσταλεί στους γονείς.
Στόχος της δράσης είναι να φέρει όλη τη σχολική Κοινότητα αλλά και την Τοπική Κοινωνία πιο κοντά στο σχολείο παράλληλα όμως να δώσει την ευκαιρία σε όλους να ενημερωθούν από υπεύθυνους επιστήμονες για ποικίλα θέματα που οι ίδιοι θα επιλέξουν.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 155
ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΊΟ
«ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ»
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Αγαπητοί Γονείς και κηδεμόνες
Σας ενημερώνουμε ότι ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Καθηγητών του Σχολείου μας αποφάσισαν να δημιουργήσουν το « Ανοιχτό Σχολείο Μανόλης Ανδρόνικος» ανοίγοντας το σχολείο μας προς την κοινωνία. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά ή δια ζώσης ( όταν το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες)και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2021-22 πέντε ομιλίες από ειδικούς επιστήμονες. Οι ομιλίες θα γίνονται Τετάρτη στις 20.00 και η έναρξη τους προσδιορίζεται στα τέλη Μαρτίου. Μετά το τέλος της κάθε διάλεξης θα αφιερώνεται χρόνος για συζήτηση.
Η ομάδα εκπαιδευτικών που συντονίζει την δράση επέλεξε τις ακόλουθες οχτώ θεματικές:
- Πανδημία- Covid 19
- Μαθητικό Stress και η αντιμετώπιση του
- Brain Drain
- Το Μπούλιγκ στο σχολείο και η αντιμετώπισή του
- «Το παιδί μου ΘΕΛΩ να γίνει…Το παιδί μου ΘΕΛΕΙ να γίνει…» Επαγγελματικός Προσανατολισμός
- Τράπεζα Θεμάτων
- Υγιεινή Διατροφή
- Τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία στην Ευρώπη
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 186
3η Διασχολική συνάντηση
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Από την Τετάρτη ως την Παρασκευή 16-18/02/2022 πέντε μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν στις εργασίες της 3ης Συνάντησης στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA2 " Totalitarian Past and Democratic Present: Lessons for our Future". Η συνάντηση είχε ως διοργανωτή το συνεργαζόμενο σχολείο από τη Ρουμανία διεξήχθη εξ αποστάσεως λόγω των συνθηκών της πανδημίας.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 173
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ
«Μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί εν εθελοντική … δράσει!»
Make a Wish – Ευχαριστήριο μήνυμα
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Αγαπητοί μας μαθητές και γονείς,
το σχολείο μας την τρέχουσα σχολική χρονιά ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Make a Wish, Κάνε μια Ευχή Ελλάδος και όλοι μαζί βοηθήσαμε τον μικρό Μιχάλη, τον Μιχάλη μας, να πραγματοποιήσει την ευχή του και να ταξιδέψει στην Disneyland. Η μεγάλη οικογένεια του Make a Wish και όλοι εμείς, οι εκπαιδευτικοί που στηρίζουν τη δράση του Εθελοντισμού, σας ευχαριστούμε για την ανταπόκρισή σας και ευχόμαστε η χαρά που νιώσαμε βοηθώντας τον Μιχάλη, να είναι ένα συναίσθημα που θα βιώνουμε όλοι μας συχνά.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 169
Παρακολούθηση επιμόρφωσης στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+ Accreditation
Σχολικό Έτος 2022-2023
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης ΚΑ121, χρηματοδοτούμενο από το Erasmus+, το Σχολείο μας απέστειλε στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας τον εκπαιδευτικό Δημήτριο Σαλονικίδη, προκειμένου να παρακολουθήσει επιμορφωτικό πρόγραμμα 6 ημερών (18-23 Ιουλίου 2022). Η επιμόρφωση αφορούσε τη μέθοδο CLIL και την εφαρμογή της με αφορμή την ιρλανδική ιστορία και πολιτισμό (CLIL in practice: Focus on Ireland, φορέας: Europass Teacher Academy). Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης παρουσιάστηκαν σύντομα θεωρητικά στοιχεία για τη μέθοδο CLIL, καθώς και τρόποι εφαρμογής της μεθόδου και συγκεκριμένα παραδείγματα, ενώ στο τέλος οι επιμορφούμενοι δημιούργησαν σε ομάδες τα δικά τους σχέδια με τη μέθοδο αυτή.
Φωτογραφίες:
![]() |
![]() |
![]() |
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 145
Erasmus Days 2022 (13, 14, 15 Οκτωβρίου)
Σχολικό Έτος 2022-2023
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Πιο συγκεκριμένα στην δράση συμμετείχαν παλιοί και νέοι απόφοιτοι οι οποίοι ήρθαν την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου στο σχολείο και παρουσίασαν από την δική τους σκοπιά την εμπειρία της συμμετοχής τους σε προγράμματα Erasmus.
Είχαμε την ιδιαίτερη χαρά να ακούσουμε την εμπειρία ενός Γερμανού φοιτητή που ως μαθητής είχε έρθει στο σχολείο μας πριν 5 χρόνια και από τότε διατηρεί σχέσεις με τις οικογένειες και τους μαθητές που τον φιλοξένησαν και επισκέπτεται συχνά την πόλη μας. Δύο επιπλέον παλιοί μας μαθητές μοιράστηκα με τους μαθητές μας τις εμπειρίες τους από τη συμμετοχή τους σε προγράμματα Erasmus+ ΚΑ2 που διοργάνωσε παλαιότερα το σχολείο μας.
Επίσης μια παλιά μας μαθήτρια πτυχιούχος της Φιλολογίας περιέγραψε την εμπειρία και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε συμμετέχοντας σε πρόγραμμα Erasmus ως φοιτήτρια του Α.Π.Θ.
Ταυτόχρονα έγινε αναφορά και στο πρόγραμμα που τρέχει το Σχολείο μας στο πλαίσιο της Διαπίστευσης που έχει λάβει και οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις δυνατότητες που έχουν να συμμετάσχουν σε κινητικότητες στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος.
Οι μαθητές έδειξαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τα προγράμματα Erasmus, τις προϋποθέσεις συμμετοχής καθώς και τις δεσμεύσεις των συμμετεχόντων.
Η συμμετοχή στον εορτασμό των ημερών Erasmus 2022 οργανώθηκε από την ομάδα των εκπαιδευτικών
Γραμματικοπούλου Αρχοντία, Μαθηματικό
Γρηγοριάδου Κυριακή, Βιολόγο
Μωυσίδη Γιάννη, Αγγλικής φιλολογίας
Σαλονικίδη Δημήτριο, Φιλόλογο
Δείτε το παρακάτω βίντεο:
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 109
Erasmus KA3 - Reflecting for Change
ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΑΠΟΔΡΑΣΗΣ
(ESCAPE ROOM)
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Στα πλαίσια του Προγράμματος Erasmus+ KA3 «Reflecting for Change» του ΙΕΠ (R4C), και με δεδομένη την απουσία έστω και βασικών γνώσεων για τις νανοεπιστήμες/νανοτεχνολογία από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, το σχολείο πρότεινε την υλοποίηση μιας ερευνητικής εργασίας με θέματα που αφορούν σε αυτές ακριβώς τις επιστήμες. Ένας από τους στόχους ήταν να δημιουργηθεί ένα δωμάτιο απόδρασης (escape room) ώστε με διασκεδαστικό τρόπο μέσα από το παιχνίδι, οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν βασικές γνώσεις της νανοεπιστήμης και της συνεισφοράς της στην Προστασία του Περιβάλλοντος.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 272
Αρχαιολογίας και εργαστήριο ψηφιδωτού
Σχολικό Έτος 2021-2022
1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Το υλικό αυτό παρουσιάστηκε στο πλαίσιο ενημερωτικών τηλε-συναντήσεων εργασίας που οργάνωσε το Αυτοτελές Τμήμα Προτύπων και Πειραματικών με σκοπό την ενημέρωση των εκπαιδευτικών των νεοχαρακτηρισθέντων Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων στο δίκτυο των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων για τη λειτουργία των ομίλων, τη θεματολογία τους και τον τρόπο οργάνωσης τους με βάση την εμπειρία της εφαρμογής του θεσμού από το 2012 μέχρι σήμερα.
Γκράτζιου Βασιλική
Φιλόλογος
Διδάκτορας Κλασικής Αρχαιολογίας
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 167