Erasmus+
Job Shadowing
1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος»
Με τη λήξη του σχολικού έτους 2017-2018 λήγει και η πρώτη από τις δύο χρονιές εκπόνησης των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ KA2 στο 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο «Μανόλης Ανδρόνικος».
Το πρώτο από αυτά, με τον τίτλο “My involvement as a European with refugee children” στόχο έχει την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση της σχολικής και της τοπικής κοινότητας πάνω στο προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Κροατία), με σχολεία των οποίων συνεργαζόμαστε. Ευρύτερο σκοπό, βέβαια, αποτελεί η καλλιέργεια της ανεκτικότητας και της διαπολιτισμικής συνείδησης μέσα από στοχευμένες δράσεις. Έτσι στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος:
- Πραγματοποιήθηκαν –μετά την πρώτη συνάντηση των καθηγητών-συντονιστών στο Kamenz της Γερμανίας- δύο διασχολικές συναντήσεις ανταλλαγής μαθητών μικρής διάρκειας, μία στη Θεσσαλονίκη (10-16/12/2017) και μία στο Chateau-Tierry της Γαλλίας (18-24/3/2018). Και στις δύο συναντήσεις, εκτός από εκπαιδευτικές επισκέψεις και ξεναγήσεις που αποσκοπούσαν στην προσέγγιση της «ξένης» κουλτούρας και Ιστορίας, πραγματοποιήθηκε τριήμερη διαπολιτισμική εκπαίδευση από εξειδικευμένο φορέα. Στη συνέχεια, οι έξι μαθητές/-τριες που πήραν μέρος σε καθεμιά από αυτές οργάνωσαν δίωρες επιμορφώσεις για πολυπληθείς ομάδες συμμαθητών τους, μεταφέροντας ένα κομμάτι της γνώσης και της εμπειρίας τους στη σχολική κοινότητα.
- Στις 2/10/2017 έξι ασυνόδευτοι νεαροί πρόσφυγες από τον ξενώνα της ΜΚΟ «Praxis» επισκέφθηκαν το σχολείο μας και συμμετείχαν σε τουρνουά καλαθοσφαίρισης στο πλαίσιο της 4ης Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, που εφέτος είχε τον τίτλο «ΧαράΖΩ το Μέλλον» .
-
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 423
Α.Π.Θ.
Με έξι μαθητές συμμετείχε το σχολείο μας στην εκδήλωση με τίτλο «Δημιουργική Ρομποτική με Ανοιχτό Λογισμικό και Υλικό», που διοργάνωσε στις 18 και 19 Ιουνίου 2018 το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ. με υπεύθυνο τον κ. Χαρίτωνα Πολάτογλου, Καθηγητή Τμήματος Φυσικής στο συγκεκριμένο Τμήμα και Πρόεδρο του ΕΠ.Ε.Σ. του σχολείου μας.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 452
Παρακολούθηση προγράμματος με στόχο την καλλιέργεια διαπολιτισμικής συνείδησης
Την Κυριακή 20/5/2018 ομάδα δώδεκα μαθητών/-τριών του σχολείου μας μαζί με την φιλόλογο Γρηγοριάδου Αναστασία επισκέφτηκαν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, όπου και συμμετείχαν στο εργαστήριο «Πολυγλωσσικά και Πολυπολιτισμικά Παιχνίδια», που διοργάνωσε το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Α.Π.Θ. την Κυριακή». Το εργαστήριο, διάρκειας 90 λεπτών, με επιστημονική υπεύθυνη την κα Βάλια Μουσούρη, επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος, και συντονίστριες εκπαιδευτικούς- μἐλη της ομάδας «Pluralités», είχε ως κεντρικό άξονα τα γλωσσικά δάνεια από την ελληνική προς άλλες γλώσσες και αντίστροφα και στόχο να ενισχύσει την αίσθηση της κοινότητας μέσα από τη διαφορετικότητα. Ευχαριστούμε την κα Μουσούρη και τις εκπαιδευτικούς της ομάδας για την ζεστή φιλοξενία και το ευχάριστα εποικοδομητικό πρόγραμμα που μας πρόσφεραν.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 436
“INVENTORS AND INNOVATORS: OUR HERITAGE AND OUR FUTURE”
ΣΤΟ ΖΑΓΚΡΕΠ ΤΗΣ ΚΡΟΑΤΙΑΣ
Μετά από την πρώτη διασχολική συνάντηση του προγράμματος στο Freiburg της Γερμανίας (19-24/03/2018), πραγματοποιήθηκε μια ακόμη διασχολική συνάντηση στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας από 7 μέχρι 10/5/2018 με ανταλλαγή ομάδων μαθητών μικρής διάρκειας (Short-term exchange of groups of pupils) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 “Inventors and Innovtors: our heritage and our future”. Μαθητές και μαθήτριες τριών εκ των πέντε σχολείων της σύμπραξης (από την Κροατία, την Πολωνία, και την Ελλάδα), συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους, συναντήθηκαν στο Ζάγκρεπ, σε μια εκτός αρχικού προγραμματισμού συνάντηση, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία σε περισσότερους μαθητές/-τριες να γνωριστούν, να ανταλλάξουν πολιτισμικά στοιχεία και να εμβαθύνουν στο θέμα της καινοτομίας.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 470
ΤΗΣ 2ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
DISSEMINATION
OF THE 2nd TRAINING MODULE IN THE GREEK SCHOOL REPORT
Την Τρίτη 15/5, κατά τις δύο πρώτες σχολικές ώρες, πραγματοποιήθηκε η διάχυση των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης που παρακολούθησαν έξι μαθητές/-τριές μας στο Chateau-Tierry της Γαλλίας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with refugee children”. Μετά την πρώτη διασχολική συνάντηση της Θεσσαλονίκης, που αφορούσε την κουλτούρα καθεμιάς από τις συμμετέχουσες χώρες και τη σύγκρισή τους (Τίτλος ενότητας: «Our own culture/ Comparison of cultures»), το θέμα της δεύτερης διασχολικής συνάντησης, καθώς και της ενότητας που αποτέλεσε αντικείμενο της επιμόρφωσης, ήταν η διαπολιτισμική επικοινωνία (τίτλος της ενότητας:“Intercultural communication”). Από το πλούσιο επιμορφωτικό υλικό των τριών ημερών επιμόρφωσης οι μαθητές μας επέλεξαν δύο παιχνίδια, το «Οδηγός ταξί-επιβάτης” και το «Παιχνίδι με τις καρέκλες» (ακολουθεί περιγραφή τους στο αγγλικό κείμενο), που στόχο είχαν να τονίσουν τους αναγκαίους όρους μιας επιτυχούς επικοινωνίας και την αναγκαιότητα της συνεργασίας για την εκπλήρωση των στόχων ενός ατόμου ή μιας ομάδας. Μετά την πραγματοποίηση των παιχνιδιών ακολούθησε παρουσίαση της επιμόρφωσης στη Γαλλίας συνολικά και συζήτηση πάνω στα αίτια επιτυχίας ή αποτυχίας των στόχων των δυο παιχνιδιών, της επιτυχίας ή αποτυχίας, τελικά, κάθε επικοινωνίας. Η διάχυση έγινε σε είκοσι πέντε μαθητές/-τριες του σχολείου.
Φωτογραφίες από τη διάχυση μπορείτε να δείτε εδώ:
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 474
«Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας ξένος.....»
Παρουσιάστηκε σήμερα Τετάρτη 25/4/18 το πολιτιστικό μας πρόγραμμα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Περιβαλλοντικών και Πολιτιστικών προγραμμάτων, στο Πολιτιστικό κέντρο της Τούμπας.
Ο τίτλος του προγράμματος είναι «Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας ξένος...», στη διάρκεια της παρουσίασης απαγγέλθηκαν ποιήματα με αντιρατσιστικό περιεχόμενο και αποσπάσματα από την θεατρική παράσταση «Βιολογικός μετανάστης» του Αρκά. Τα αποσπάσματα πλαισιώθηκαν από αγγλικούς υπότιτλους, καθώς αποτελούν κομμάτι της παρουσίασης του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εrasmus+ που έγινε στο Chateau Thierry της Γαλλίας.
Ευχαριστούμε τους μαθητές της Β΄τάξης που βοήθησαν στην υλοποίηση αυτής της δράσης.
Για να πάρετε το βίντεο πατήστε εδώ
On Wednesday, 25/4/18, our cultural program under the title "Once upon a time there was a stranger ..." was presented and disseminated in the framework of the Festival of Environmental and Cultural Programs, in the Cultural Center of Toumba. During the presentation poems with antiracist content were recited and parts from the theatrical play "Biological Immigrant" by Arkas were displayed in video. The presentation was also disseminating our Erasmus+ project "My involvement as a European with refugee children", in the frame of which the theatrical play took place.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 461
in the context of the Erasmus+ program
"My involvement as a European with refugee children"
This meeting took place between 18/3/2018 and 24/3/2018 and was the second interscholastic meeting in the context of "Short-term exchanges of groups of pupils" at Chateau Thierry, France. The missions of Greece, Germany and Croatia were composed of six students each, and the accompanying teachers. The "foreign" students were hosted by French students of the Lycee Jean de la Fontaine and their families.
On the first day of the meeting, the students presented the material and the activities they implemented during the period that started after the first meeting in Thessaloniki which took place in the beginning of December, and before they travelled to France. More specifically, the students presented the diffusion activities by which they were trained, and which were used by their fellow students who turned themselves into trainees after their own initial training in Thessaloniki by the “Intercultur” representatives and trainers during the first meeting in Thessaloniki. They also presented extracts from a theatrical play by the Greek cartoonist and writer Arkas with English subtitles. Furthermore, they presented several of the supportive activities that our school implemented with the purpose of sensitizing our students in the issue of antiracist education. After our presentations we were shown around the school premises, as well as some of the major sites and monuments of Chateau Thierry.
During the following three days, the students participated in the second cycle of training by Intercultur. During the evenings they attended the cultural events and games that had been set for all participants.
On the last day of our stay in France, we visited Paris and the main sites of the city. In spite of the biting cold, we enjoyed our visit a lot.
We should thank our hosts for organizing this successful meeting. We would also like to thank the six students who participated in it and made us proud of them as accompanying teachers.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 394
στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+
“My involvement as a European with refugee children”
Πραγματοποιήθηκε από 18/3/2018 έως 24/3/2018 η δεύτερη διασχολική συνάντηση “Short-term exchanges of groups of pupils” στο Chateau Thierry της Γαλλίας. Οι αποστολές της Ελλάδας, της Γερμανίας και της Κροατίας αποτελούνταν από έξι μαθητές και δυο συνοδούς καθηγητές, οι μαθητές όλων των χωρών φιλοξενήθηκαν από τους Γάλλους μαθητές του Lycée Jean de la Fontaine.
Την πρώτη μέρα της συνάντησης οι μαθητές παρουσίασαν το υλικό και τις δράσεις που υλοποίησαν από την πρώτη συνάντηση της Θεσσαλονίκης που έγινε στις αρχές Δεκέμβρη μέχρι την συνάντηση της Γαλλίας. Πιο συγκεκριμένα παρουσιάστηκαν οι δράσεις διάχυσης που πραγματοποίησαν οι μαθητές της Α΄ τάξης, αποσπάσματα από το θεατρικό έργο του Αρκά με αγγλικούς υπότιτλους και όλες οι υποστηρικτικές δράσεις που υλοποίησε το σχολείο μας με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας σε θέματα μετανάστευσης και αντιρατσιστικής εκπαίδευσης. Στην συνέχεια ξεναγηθήκαμε από τους Γάλλους μαθητές στους χώρους και τις υποδομές του σχολείο τους καθώς και σε σημαντικά μνημεία και σημεία της πόλης τους.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 412
“INVENTORS AND INNOVATORS: OUR HERITAGE AND OUR FUTURE”
ΣΤΟ FREIBURG ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
Μετά από την πρώτη συντονιστική συνάντηση του Ζἀγκρεπ (14-17/11/2017), στην οποία συμμετείχαν μόνο καθηγητές, ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο Freiburg της Γερμανίας και η πρώτη συνάντηση ανταλλαγής ομάδων μαθητών μικρής διάρκειας (Short-term exchange of groups of pupils) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 “Inventors and Innovtors: our heritage and our future” (19-24/03/2018). Μαθητές των πέντε σχολείων της σύμπραξης από την Κροατία, τη Σουηδία, την Πολωνία, τη Γερμανία και την Ελλάδας, συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους, αφού γνωρίστηκαν την πρώτη ημέρα με παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες, παρουσίασαν τις εργασίες τους σχετικά με τη χώρα, την πόλη και το σχολείο τους, αλλά και σχετικά με τους εφευρέτες και τις καινοτομίες του παρελθόντος της χώρας τους. Ταυτόχρονα, πήραν μέρος σε εργαστήρια διαδικτυακής δημιουργίας παρουσιάσεων και κουίζ, ενώ παρακολούθησαν και διάλεξη ειδικού σχετικά με την καινοτομία. Το θέμα της καινοτομίας και της εφευρετικότητας, εξάλλου, υποστηρίχτηκε και από τις πολύ ενδιαφέρουσες επισκέψεις και ξεναγήσεις τόσο στο Μουσείο της Mercentes, στην Στουτγάρδη, όσο και στο παλιό ορυχείο αργύρου στον Μέλανα Δρυμό.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 439
@page { margin: 2cm } p { margin-bottom: 0.25cm; direction: ltr; line-height: 120%; text-align: left; orphans: 2; widows: 2 }
Θεατρική παράσταση
«Βιολογικός μετανάστης» του Αρκά
"Biological refugee" by Arkas: A theatrical performance about discrimination
Σήμερα Παρασκευή 2 Μαρτίου στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 1 ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος», οι μαθήτριες της Β΄ τάξης παρουσίασαν στην ολομέλεια του σχολείου το θεατρικό έργο του Αρκά «Βιολογικός μετανάστης».
Το ανέβασμα του θεατρικού έργου έγινε στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος, «Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας ξένος.....» και εντάσσεται στις δράσεις που πλαισιώνουν το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο “My involvement as European with Refugee Children”.
Επιλεγμένα κομμάτια του θεατρικού έργου θα πλαισιωθούν με αγγλικούς υπότιτλους και θα παρουσιαστούν στην επόμενη διασχολική συνάντηση Erasmus+ που θα γίνει στο Chateau Thierry στη Γαλλία στις 18/3/2018.
Η επιλογή του έργου έγινε με στόχο να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σε θέματα που σχετίζονται με τον κοινωνικό αποκλεισμό και τη βία που ασκείται εναντίον ατόμων διαφορετικής καταγωγής, κουλτούρας ή θρησκείας.
Λίγα λόγια για το έργο.
Ένα αριστερό νεφρό, μετά από ένα τροχαίο, μεταμοσχεύεται σε έναν οργανισμό που είναι ήδη σε αιμοκάθαρση. Ενώ ο οργανισμός βρίσκεται σε φάση ανάρρωσης μετά την εγχείρηση, το ανοσοποιητικό σύστημα προσπαθεί να απομονώσει και να «σκοτώσει» το ξένο νεφρό στη συνέχεια ......
Την επιμέλεια του έργου είχαν οι καθηγήτριες
Γρηγοριάδου Κυριακή, βιολόγος
Μιχαηλίδου Χριστίνα, μαθηματικός
A left kidney, after a car crash, is transplanted into an organism already in hemodialysis. While the body is in the recovery phase after surgery, the immune system tries to isolate and "kill" the foreign kidney but it finally kills itself, the whole body.
The play " Biological refugee" of Arkas, which was presented on Friday 2 March in the multi-purpose room of the school by students of 11th grade, is aiming to raise students' awareness about issues related to social exclusion, discrimination and violence against people of different origins, cultures or religions.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 486
ΔΙΑΧΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Της
1ΗΣ ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ERASMUS+ KA2
“MY INVOLVEMENT AS A EUROPEAN WITH REFUGEE CHILDREN”
REPORT OF THE DISSEMINATION OF THE
1ST TRAINING SESSION AT “MANOLIS ANDRONIKOS”
Την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018 και την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018, κατά τις δύο τελευταίες ώρες του σχολικού προγράμματος, πραγματοποιήθηκε η διάχυση στο σχολείο μας των αποτελεσμάτων της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, που παρακολούθησαν έξι μαθητές/-τριές μας στην 1η διασχολική συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ KA2 “ My involvement as a European with refugee children” τον Δεκέμβριο του 2017 στη Θεσσαλονίκη. Η διάχυση των αποτελεσμάτων της διαπολιτισμικής επιμόρφωσης εκπληρώθηκε μέσω μιας παρουσίασης και μιας βιωματικής δραστηριότητας και σε αυτήν ενεπλάκησαν δύο τμήματα μαθητών/-τριών του σχολείου, Α΄και Β΄Λυκείου, συνολικά περίπου σαράντα μαθητές/-τριες.
Η βιωματική δραστηριότητα ονομάζεται "Footlanders vs Handlanders" και στο πλαίσιο αυτής δύο, υποτίθεται, τελείως διαφορετικά ως προς τον πολιτισμό και την κουλτούρα σχολεία συναντιούνται, για να διοργανώσουν ένα πάρτι και να δημιουργήσουν μια αφίσα για αυτό. Πρέπει, λοιπόν, παρά τις διαφορές τους, να επικοινωνήσουν, να συνεννοηθούν και να κατανοήσει η μια ομάδα την κουλτούρα και τις συνήθειες της άλλης, έτσι ώστε να επιτύχουν τον κοινό στόχο. Μια τρίτη ομάδα, των παρατηρητών, καταγράφει τις συμπεριφορές και τις αντιδράσεις των άλλων δύο.
Με βάση όσα κατέγραψαν οι παρατηρητές αλλά και τις απαντήσεις σε ερωτηματολόγια που μοιράστηκαν από τους μαθητές-διοργανωτές της διάχυσης στους συμμετέχοντες, τόσο η δραστηριότητα "Footlanders vs Handlanders", όσο και η αρχική παρουσίαση της διαπολιτισμικής επιμόρφωσης στη συνάντηση της Θεσσαλονίκης φάνηκαν πολύ διασκεδαστικές και ενδιαφέρουσες στους συμμετέχοντες, οι οποίοι αναγνώρισαν ότι πρέπει να είναι κανείς ανοιχτός στο διαφορετικό, ανεκτικός και υπομονετικός, όταν έρχεται σε επαφή με μια διαφορετική κουλτούρα. Οι συμμετέχοντες εκτίμησαν, εξάλλου, ότι τα αποτελέσματα σχετικά με την αφίσα που έπρεπε να φτιάξουν θα ήταν καλύτερα, αν είχαν καταφέρει να συνεργαστούν πιο αποτελεσματικά.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 391
Ομιλία του ομότιμου καθηγητή κ. Γιάννη Σειραδάκη
για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων
Tην Παρασκευή 19.1.2018 ο κ.Γιάννης Σειραδάκης, ομότιμος καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ και διεθνώς αναγνωρισμένος αστροφυσικός, ήρθε στο σχολείο μας και μίλησε στους καθηγητές και στους μαθητές για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Ο κ. Σειραδάκης, θεωρείται ένας από τους πλέον ειδικούς για το Μηχανισμό, τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς, και είναι μέλος της διεθνούς ερευνητικής ομάδας η οποία πρωτοστάτησε στην πρόσφατη διερεύνηση και αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για το Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Στη διάρκεια της εξαιρετικά ενδιαφέρουσας ομιλίας του μας ενημέρωσε σχετικά με το ναυάγιο και τον περίφημο Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Μας μίλησε για τη λειτουργία του, τις επιγραφές του, την τεχνολογική και επιστημονική εξέλιξη, που αποτελούσε προϋπόθεση για τη δημιουργία του, ακόμη και για τα τελευταία πορίσματα της έρευνας. Η ομιλία αυτή εντάσσεται στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA2 “Inventors and innovators: our heritage and our future”. Ήταν μια μοναδική ευκαιρία να ενημερωθούν οι μαθητές μας για τον πιο εξελιγμένο σωζόμενο μηχανισμό της ελληνικής αρχαιότητας, με τον οποίο ασχολούνται στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ιστορίας και του Ομίλου Αρχαιολογίας με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Βασιλική Γκράτζιου. Επίσης η ομιλία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της έρευνας που γίνεται στο Project «Αναζητώντας την καινοτομία» με υπεύθυνους τους καθηγητές κ. Κλαίρη Αχιλλέως και κ. Σταύρο Παπαδόπουλο.
Βίντεο 1 απο 5
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 526
“INVENTORS AND INNOVATORS: OUR HERITAGE AND OUR FUTURE”
Με επτά ευρηματικά και καλαίσθητα λογότυπα συμμετείχαν οι μαθητές του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» στον διαγωνισμό για την ανάδειξη του logo του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 “Inventors and innovators: our heritage and our future”. Μετά από ψηφοφορία τριάντα μαθητών και πέντε καθηγητών στο σχολείο μας, το logo της μαθήτριας του Α1 Βασιλικού Γεωργίας αναδείχθηκε ως το επικρατέστερο και εκπροσώπησε το σχολείο μας στην τελική ψηφοφορία ανάμεσα στα πέντα σχολεία της σύμπραξης. Σε αυτή την τελική φάση επικράτησε το logo του Κροατικού σχολείου, το οποίο θα συνοδεύει πλέον κάθε επίσημη δημοσίευση του συγκεκριμένου προγράμματος.
Λάζαρος Κωνσταντινίδης |
![]() Μαρία Μιτσοπούλου, Αλεξάνδρα Μαυροπούλου
|
Γεωργία Βασιλικού
|
![]() Γεωργία Βασιλικού |
![]() Ηλίας Γογούσης
|
![]() Λαμπρινός Χατζηιωάννου |
Γιάννης Δρόσσας, Δημήτρης Κουτσικάκης,
|
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 783
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ERASMUS+ KA2
My involvement as a European with refugee children
1Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ»
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η εβδομάδα Erasmus+ στο σχολείο μας (10/12/2017-16/12/2017), κατά την οποία υποδεχτήκαμε δεκαοκτώ μαθητές/-τριες και έξι καθηγητές/-τριες από τρία διαφορετικά σχολεία (το Gotthold-Ephraim-Lessing Gymnasium του Kamenz της Γερμανίας, το Lycée Jean de la Fontaine, του Château-Thierry της Γαλλίας και το Sumarska i drvodjeljska skola του Karlovac της Κροατίας).
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 494
υλοποίηθηκε από τη ΜΚΟ «ΑΝΤΙΓΟΝΗ»
Στις 19/12/2017 οι εκπαιδευτικοί Κ. Αντικουλάνη ΠΕ01 και Χ. Μιχαηλίδου ΠΕ03, συμμετείχαν ως εκπρόσωποι της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος Erasmus+KA2 “My involvement as a European with refuges” στην επιμόρφωση – ενημέρωση που υλοποίησε η ΜΚΟ ΑΝΤΙΓΟΝΗ για να παρουσιάσει τα αποτελέσματα του (NECME) ενός προγράμματος που ασχολείται με τις «Νέες μορφές της ιδιότητας του ευρωπαίου πολίτη στην περίοδο της μετανάστευσης» και μελετά τον αντίκτυπο των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών στις ευρωπαϊκές κοινωνίες και πραγματοποιείται μέσα από μια ευρύτερη συνεργασία φορέων που δραστηριοποιούνται σε χώρες της Ευρώπης.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 448
Την εβδομάδα 10-16/12/2017 το 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» υποδέχεται την πρώτη συνάντηση ανταλλαγής μαθητών (1st Short-term exchange of groups of pupils) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 «My involvement as a European with refugee children”. Δεκαοκτώ μαθητές, οι οποίοι θα φιλοξενηθούν από ισάριθμες οικογένειες μαθητών/-τριών του σχολείου μας, και έξι καθηγητές, από τρεις χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία και Κροατία), θα επισκεφθούν το σχολείο μας, προκειμένου να πάρουν μέρος μαζί με Έλληνες μαθητές και εκπαιδευτικούς σε διαπολιτισμική επιμόρφωση αλλά και να γνωρίσουν την πόλη μας, να ανταλλάξουν πολιτισμικά στοιχεία και να αναπτύξουν δεσμούς φιλίας. Βασικός στόχος του προγράμματος είναι, εξάλλου, η ενίσχυση της διαπολιτισμικής ευαισθησίας και ανεκτικότητας των μαθητών μας, ώστε να είναι έτοιμοι να υποδεχτούν στις σχολικές τους κοινότητες παιδιά μετανάστες με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 474
ΜΕ ΔΡΩΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, που από το 2008 έχει οριστεί η 27η Νοεμβρίου, το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» παρουσίασε δρώμενο αφιερωμένο στα παιδιά πρόσφυγες. Συγκεκριμένα, η ομάδα του μαθήματος επιλογής Στοιχεία Θεατρολογίας μαζί με την υπεύθυνη καθηγήτρια Γρηγοριάδου Αναστασία, φιλόλογο, δραματοποίησαν κείμενο από το βιβλίο «Μονόλογοι από το Αιγαίο, Το ταξίδι και τα όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων», που εξέδωσαν το 2016 το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Η δράση εντάσσεται στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with refugee children”.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 426
Tην Παρασκευή 10/11/2017, και στο χώρο του σχολείου μας, η ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων πραγματοποίησε παρέμβαση για τα ανθρώπινα δικαιώματα σε 19 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου στα πλαίσια της Καμπάνιας για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, Human Rights Campaign 2017-2018. Η πρόσκληση της ΑΡΣΙΣ εκ μέρους του σχολείου εντάσσεται στις δράσεις του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 "My involvement as a European with refugee children", ένας από τους βασικούς στόχους του οποίου είναι η καλλιέργεια της ανεκτικότητας προς τους πρόσφυγες και τους μετανάστες και η ενίσχυση της αποδοχής τους στην ελληνική κοινωνία.
On Friday, 10/11/2017, ARSIS - Social Support Organization for Youth organised a workshop about human rights for 19 students of the 10st grade in the framework of the Human Rights Campaign 2017 -2018. The visit of ARSIS in our school is part of the Erasmus + KA2 European Action Program "My involvement as a European with refugee children", one of the main goals of which is to foster tolerance towards refugees and immigrants and to enhance acceptance in Greek society. .
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 363

«MY INVOLVEMENT AS A EUROPEAN WITH REFUGEE CHILDREN»
LOGO CONTEST IN 1ST EXPERIMENTAL HIGH SCHOOL OF THESSALONIKI
Με δημιουργίες υψηλού επιπέδου ανταποκρίθηκαν οι μαθητές του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» στο κάλεσμα για τη δημιουργία λογοτύπου του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with Refugee Children”. Έτσι, μέχρι τη Δευτέρα, 30/10/2017, οπότε και έληγε η διωρία, είχαν συγκεντρωθεί οκτώ υπέροχα λογότυπα, ατομικές ή ομαδικές δημιουργίες δέκα μαθητών μας και συγκεκριμένα των Αλβανού Αλκμήνης -Λέτσιου Κατερίνας (Α1, ομαδική) , Αντωνιάδου Άννης - Μαυροπούλου Αλεξάνδρας (Α1, ομαδική), Αραμπατζή Αχιλλέα (Β1, ατομική), Γκατζά Βίκυς -Κολύμπαλη Δανάης- Λιόλιου Πέννυς (Α1, ομαδική), Κουτσικάκη Δημήτριου (Α1, ατομική), Παπαδοπούλου Αλεξάνδρας (Α2, ατομική) και Χατζηιωάννου Λαμπρινού (Α2, ατομική). Στη συνέχεια, μετά από ψηφοφορία 22 μαθητών και 8 καθηγητών, αναδείχθηκαν τα τρία πρώτα που θα εκπροσωπήσουν το σχολείο μας στον διαγωνισμό για το logo του προγράμματος, ανάμεσα στις δημιουργίες όλων των εταιρικών σχολείων. Πρώτο αναδείχτηκε το logo του μαθητή Κουτσικάκη Δημήτριου, δεύτερο των μαθητριών Αντωνιάδου Άννης και Μαυροπούλου Αλεξάνδρας και τρίτο των μαθητριών Αλβανού Αλκμήνης και Λέτσιου Κατερίνας. Συγχαρητήρια και στους τρεις πρώτους αλλά και σε όλους τους μαθητές που πήραν μέρος στη δράση αυτή με προθυμία, κέφι και δημιουργικότητα!
Ιδιαίτερα συγχαρητήρια αξίζουν στον μαθητή Κουτσικάκη Δημήτριο, του οποίου το logo αναδείχτηκε μετά από ψηφοφορία όλων των σχολείων της σύμπραξης σε επίσημο logo του προγράμματος.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 486
Την Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017 οι μαθητές της Α΄τάξης του σχολείου επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, όπου, εκτός από τη μόνιμη έκθεση, είδαν την εγκατάσταση της εικαστικού Άννυς Καλτσίδου με τον τίτλο Α-ΠΟΛ(ε)ΙΣ. Το έργο αυτό, που φιλοξενείται στην Αίθουσα «Ιουλία Βοκοτοπούλου» του μουσείου στο πλαίσιο του εορτασμού «Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς», αναδεικνύει με πολυσήμαντο τρόπο το θέμα της προσφυγιάς, με το οποίο ασχολείται ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου μας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με θέμα τους πρόσφυγες.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 547
Με τη συμμετοχή έξι ασυνόδευτων νεαρών προσφύγων από τον ξενώνα της ΜΚΟ «Praxis» διεξήχθη τη Δευτέρα, 02/10/2017, τουρνουά καλαθοσφαίρισης στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου μας. Τα νεαρά αγόρια, τα οποία ήρθαν συνοδευόμενα από δύο κοινωνικούς λειτουργούς της ΜΚΟ "Praxis", εντάχθηκαν σε μικτές ομάδες μαζί με μαθητές του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» και όλοι μαζί έπαιξαν, γέλασαν και ευχαριστήθηκαν ο ένας την παρέα του άλλου, ενώπιον πολλών θεατών -μαθητών και καθηγητών του σχολείου- που απόλαυσαν το αγωνιστικό θέαμα. Το τουρνουά καλαθοσφαίρισης διοργανώθηκε στο πλαίσιο της 4ης Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, που εφέτος είχε τον τίτλο «ΧαράΖΩ το Μέλλον» και εντάσσεται στις δράσεις ευαισθητοποίησης υπέρ των παιδιών προσφύγων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA2 "My involvement as a European with refugee children".
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 529
ΣΤΟ 1Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ»
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία και η δεύτερη επιτόπια παρακολούθηση εργασίας στο σχολείο μας (03/10-06/10) με την υποδοχή και ένταξη σε μέρος του προγράμματος Γερμανού εκπαιδευτικού από το σχολείο ?Private Schule IBB gGmbH Dresden? της Δρέσδης. Ο συνάδελφος κ. Felix George, καθηγητής Χημείας και Πληροφορικής, ξεναγήθηκε στους χώρους του σχολείου, παρακολούθησε μαθήματα πολλών ειδικοτήτων, παρατηρώντας τις διαφορετικές μεθόδους διδασκαλίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών και την ποικίλη χρήση εποπτικών μέσων και νέων τεχνολογιών από αυτούς, συζήτησε με τους καθηγητές του σχολείου, ανταλλάσσοντας εκπαιδευτικές εμπειρίες και παρακολούθησε παρουσίαση σχετική με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, κάνοντας τις αντίστοιχες παρατηρήσεις για το γερμανικό. Ο Γερμανός εκπαιδευτικός μας αποχαιρέτησε απευθύνοντας πρόσκληση εκ μέρους του σχολείου του για μελλοντικές συνεργασίες.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 228
My involvement as a European with refugee children, KAMENZ - ΓΕΡΜΑΝΙΑ
First Transnational project meeting in Kamenz, Germany
Από 25/09/2017 έως 26/09/2017 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο Κάμεντς της Γερμανίας η πρώτη συνάντηση των συντονιστών του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 ?My involvement as a European with refugee children?. Εκ μέρους του σχολείου μας πήραν μέρος οι κκ. Κωνσταντίνος Κεραμιδάς, διευθυντής, Αναστασία Γρηγοριάδου, συντονίστρια για το ελληνικό σχολείο και Αυγή Κοκκινίδου, βοηθός συντονίστρια. Κατά τη συνάντηση οριστικοποιήθηκαν οι ημερομηνίες αλλά -σε γενικές γραμμές- και το πρόγραμμα των επόμενων συναντήσεων με μαθητές, διευκρινίστηκαν οι παροχές των σχολείων φιλοξενίας, οι ευθύνες/αρμοδιότητες και οι οικονομικές υποχρεώσεις κάθε σχολείου, τα κριτήρια επιλογής μαθητών, οι τρόποι επικοινωνίας και οι αμέσως επόμενες δράσεις μας (π.χ. διαγωνισμός για το logo του προγράμματος). Η συνάντηση των συντονιστών, που έγινε σε κλίμα φιλίας και καλής συνεργασίας, ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στη Δρέσδη, πρωτεύουσα της Σαξονίας, η οποία περιλάμβανε ξενάγηση στο Υπουργείο Εκπαίδευσης και Οικονομικών του κρατιδίου και πολιτιστικό περίπατο στο ιστορικό κέντρο της πόλης.
Φωτογραφίες από την 1η Συντονιστική Συνάντηση του προγράμματος ?My involvement as a European with refugee children? μπορείτε να δείτε εδώ.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 353
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ERASMUS+ KA2
Presentation of the new Erasmus+ KA2 projects at school
Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 22/09/2017, ενημέρωση των μαθητών της Α΄και Β΄Λυκείου σχετικά με τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+ KA2, που εγκρίθηκαν και θα «τρέξουν» στο σχολείο μας τη διετία 2017-2019. Κατά την ενημέρωση τονίστηκε ότι η επιτυχημένη εκπόνηση των εκπαιδευτικών αυτών Ευρωπαϊκών προγραμμάτων απαιτεί τη συνεργασία της πλειοψηφίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών του σχολείου και όχι μόνο των μικρών ομάδων που θα συμμετάσχουν στις κινητικότητες. Στόχος είναι να γίνουν αυτά πηγή πλούσιων εμπειριών και χαράς για όλους και να τονώσουν τον κοινωνικό, επιστημονικό και πολιτιστικό χαρακτήρα του σχολείου, όπως και το Ευρωπαϊκό του προφίλ.
The two new Erasmus+ KA2 projects, in which our school participates for the next two school years, were presented to students of the 10th and 11th grade on Friday, 22/09/2017. During the presentation it was underlined that the aim is to take part in these projects as many students as possible, since the result must be joy and upgrade ? cultural, scientific, European- of our school in general.
Δείτε το ηλεκτρονικό αρχείο της παρουσίασης των προγραμμάτων εδώ.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 337
Erasmus+ KA2 Inventors and Innovators - Our Heritage and Our Future
Την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου ομάδα μαθητών του σχολείου μας επισκέφθηκε το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, Noesis. Στο πλαίσιο του 8ου Astroparty, που περιλάμβανε πληθώρα δραστηριοτήτων σχετικών με την επιστήμη και την τεχνολογία, είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν μαζί με τις καθηγήτριες κ. Αχιλλέως και Γκράτζιου την Έκθεση Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας ΙΔΕΑ και την παρουσίαση της εφαρμογής της καινοτόμου ιδέας του Έξυπνου φορέματος. Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ KA2 για την Καινοτομία, στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 374
στο 1o ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ»
Με χαρά ο Διευθυντής κι ο Σύλλογος διδασκόντων του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» υποδέχτηκαν την Παρασκευή, 15/09/2017, πέντε εκπαιδευτικούς από το σχολείο Stredna odborna skola drevarska (SO?D) της πόλης Vranov nad Top?ou της Σλοβακίας. Οι Σλοβάκοι εκπαιδευτικοί κατά τις ημέρες της παραμονής τους στο σχολείο μας έως τώρα ξεναγήθηκαν από τον διευθυντή κ. Κωνσταντίνο Κεραμιδά στους χώρους του σχολείου, παρακολούθησαν μαθήματα των ειδικοτήτων τους, συζήτησαν με τους Έλληνες εκπαιδευτικούς ανταλλάσσοντας εκπαιδευτικές εμπειρίες, παρακολούθησαν παρουσιάσεις σχετικές με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και παρουσίασαν τα αντίστοιχα δικά τους. Η επιτόπια παρακολούθηση εργασίας των Σλοβάκων εκπαιδευτικών, που θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 22/09/2017, αποτελεί άλλη μια έκφραση της ευρωπαϊκής διάστασης του «Μανόλης Ανδρόνικος» και κάνει την εκπαιδευτική μας κοινότητα πιο πλούσια σε γνώσεις και συναισθήματα.
Education and School system in Slovakia
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 308
NEW EUROPEAN ERASMUS+ KA2 PROJECTS IN OUR SCHOOL
Δύο νέα Ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ KA2 σχολικών συμπράξεων για την ανταλλαγή καλών πρακτικών πρόκειται να εκπονήσει το σχολείο μας κατά τη διετία 2017-2019. Όπως με χαρά και υπερηφάνεια πληροφορηθήκαμε από τα συντονιστικά σχολεία και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.), οι δύο αιτήσεις που καταθέσαμε μαζί με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία εγκρίθηκαν και η υλοποίησή τους ξεκινάει με τη νέα σχολική χρονιά.
Το πρώτο πρόγραμμα, με τίτλο «MY INVOLVEMENT AS A EUROPEAN WITH REFUGEE CHILDREN? και συντονιστικό σχολείο από το Kamenz της Γερμανίας, έχει ως στόχο την καλλιέργεια της ανεκτικότητας και της διαπολιτισμικής ευαισθησίας στους μαθητές μας, προκειμένου να συνυπάρξουν μέσα κι έξω από τα σχολεία με παιδιά πρόσφυγες, παιδιά από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα. Στη σύμπραξη αυτή, εκτός από το συντονιστικό Gotthold-Ephraim-Lessing-Gymnasium από το Κάμεντς της Γερμανίας και το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος», συμμετέχουν ακόμη το «Sumarska i drvodjeljska skola» από το Karlovac της Κροατίας και το Lyc?e Jean de la Fontaine από το Ch?teau-Thierry της Γαλλίας.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 491
27-06-2017
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 27 Ιουνίου 2017, στον χώρο εκδηλώσεων του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος», η Ημερίδα Ευρωπαϊκών Επιμορφωτικών Προγραμμάτων. Η εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από 12 Γυμνάσια και Λύκεια της Θεσσαλονίκης, είχε σκοπό τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος Erasmus+ KA1 που εκπόνησε το σχολείο μας το σχολικό έτος 2016-2017, με τίτλο ?Καλλιεργώντας τις αξίες της Ευρώπης σε ένα σχολείο της καινοτομίας?. Κατά τη διάρκειά της και μετά από μια γενική παρουσίαση των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων από τον διευθυντή του σχολείου κ. Φριλίγκο Στυλιανό, παρουσιάστηκαν από τους επτά καθηγητές του σχολείου τα έξι επιμορφωτικά σεμινάρια στα οποία αυτοί συμμετείχαν, ενώ τόσο στο διάλειμμα όσο και στη συζήτηση που ακολούθησε επιλύθηκαν απορίες και δόθηκαν ανατροφοδότηση και υποσχέσεις για συνέχιση της συνεργασίας.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 408
27-06-2017
Την Τρίτη, 27/6/2017, το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης "Μανόλης Ανδρόνικος" διοργανώνει Ημερίδα Ευρωπαϊκών Επιμορφωτικών Προγραμμάτων, στο πλαίσιο διάχυσης των αποτελεσμάτων προγράμματος Erasmus+ KA1 με τίτλο «Καλλιεργώντας τις αξίες της Ευρώπης σε ένα σχολείο της καινοτομίας».
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+KA1 εκπονήθηκε κατά το σχολικό έτος 2016-2017 και σε αυτό συμμετείχαν επτά εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, οι οποίοι παρακολούθησαν έξι επιμορφωτικά σεμινάρια σε όλη την Ευρώπη. Στην ημερίδα, η οποία θα διαρκέσει από τις 10.00 π.μ. έως τις 13.30 μ.μ., θα παρουσιαστούν αρχικά τα σεμινάρια από τους συμμετέχοντες σε αυτά εκπαιδευτικούς και θα ακολουθήσει συζήτηση-συμβουλευτική σε ομάδες ανά σεμινάριο.
Η Πρόσκληση
{google_docs}http://srv1-1lyk-peir-thess.thess.sch.gr/files/Erasmus+%20KA1/%CE%97%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%B4%CE%B1%2027-06-2017/%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%A3%CE%9A%CE%9B%CE%97%CE%A3%CE%97%20%CE%A3%CE%A4%CE%97%CE%9D%20%CE%97%CE%9C%CE%95%CE%A1%CE%99%CE%94%CE%91%201%CE%BF%CF%85%20%CE%A0%CE%95%CE%99%CE%A1%CE%91%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A5.pdf|width:500|height:450|border:1|border_style:solid|border_color:#000000{/google_docs}
Το πρόγραμμα
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 458
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ERASMUS+ KA1:
ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Την Τετάρτη, 10/05/2017, μέσα σε κλίμα ενεργητικού ενδιαφέροντος, πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση σχετικά με το πρόγραμμα Erasmus+ KA1 σχολικής εκπαίδευσης, «Καλλιεργώντας τις αξίες της Ευρώπης σε ένα σχολείο της καινοτομίας», που εκπονεί το σχολείο μας κατά το σχολικό έτος 2016-2017.
Οι επτά εμπλεκόμενοι στις έξι ευρωπαϊκές κινητικότητες/επιμορφώσεις εκπαιδευτικοί παρουσίασαν εκτενώς τα σεμινάρια στα οποία πήραν μέρος και απάντησαν σε ερωτήσεις των υπόλοιπων εκπαιδευτικών του σχολείου. Μετά από κάθε παρουσίαση ακολουθούσε γόνιμη συζήτηση πάνω στο εκάστοτε θέμα, την έως τώρα αξιοποίηση της αποκτηθείσας γνώσης και εμπειρίας στη σχολική ζωή και τις προοπτικές για περαιτέρω αξιοποίησής τους στο μέλλον.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 590
Coaching in education contexts to reduce early school leaving
Erasmus+ KA1
Στην πατρίδα του Miguel de Cervantes, την όμορφη κωμόπολη Alcala de Henares της Ισπανίας, διεξήχθη από τις 4 έως τις 10 Μαρτίου 2017 το επιμορφωτικό σεμινάριο ?Coaching in education contexts to reduce early school leaving?. Το σεμινάριο παρακολούθησε η βιολόγος μας κα Γρηγοριάδου Κυριακή, στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης και ανάπτυξης του σχολείου με τίτλο «Καλλιεργώντας τις αξίες της Ευρώπης σε ένα σχολείο της καινοτομίας». Το σχέδιο χρηματοδοτείται από την Eυρωπαϊκή Επιτροπή ως εγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+ KA1 κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης.
Δείτε την παρουσίαση.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 493
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ « COMPLETE FIRST AID TRAINING PROGRAM"
Εκπροσωπώντας το σχολείο μας και στο πλαίσιο σχεδίου δράσης για την ανάπτυξή του, ο μαθηματικός κ. Αλβανός Παρασκευάς συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα επιμόρφωσης με τίτλο «Complete First Aid Training?, που διεξήχθη στη Λευκωσία της Κύπρου ανάμεσα στις 4 και 7 Νοεμβρίου 2016. Το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης με τίτλο «Καλλιεργώντας τις αξίες της Ευρώπης σε ένα σχολείο της καινοτομίας» χρηματοδοτείται από την Eυρωπαϊκή Επιτροπή ως εγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+ KA1 κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης.
Μια πρώτη παρουσίαση του επιμορφωτικού προγράμματος ? Complete First Aid Training?, την οποία δημιούργησε ο κ. Αλβανός, μπορείτε να δείτε εδώ.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 477
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
« PROJECT MANAGEMENT FOR CROSS-CULTURAL EXCHANGE PROJECTS IN EUROPE?
Από τις 23 έως τις 28 Οκτωβρίου διεξήχθη στο Πόρτο της Πορτογαλίας το επιμορφωτικό σεμινάριο «Project Management for Cross-Cultural Exchange Projects in Europe?, το οποίο παρακολούθησαν οι καθηγήτριες του σχολείου μας Γρηγοριάδου Αναστασία, φιλόλογος, συντονίστρια του συνολικού σχεδίου δράσης Erasmus+ KA1, και Κοκκινίδου Αυγή, καθηγήτρια αγγλικών. Η συγκεκριμένη επιμόρφωση εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο δράσης και ανάπτυξης του σχολείου με τίτλο «Καλλιεργώντας τις αξίες της Ευρώπης σε ένα σχολείο της καινοτομίας», το οποίο χρηματοδοτείται από την Eυρωπαϊκή Επιτροπή ως εγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+ KA1 κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης.
Μια πρώτη παρουσίαση του προγράμματος «Project Management for Cross-Cultural Exchange Projects in Europe?, την οποία επιμελήθηκαν οι κκ. Γρηγοριάδου και Κοκκινίδου, μπορείτε να δείτε εδώ.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 582
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ
Από τις 3 έως τις 10 Σεπτεμβρίου 2016 διεξήχθη στο Borgarnes της Ισλανδίας το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Sensitisation training with reference to migration, racism, discrimination, culture and diversity with strategies for teaching these issues to diverse groups?, το οποίο παρακολούθησε η μαθηματικός του σχολείου μας κα Μιχαηλίδου Χριστίνα . Η συγκεκριμένη επιμόρφωση εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο δράσης και ανάπτυξης του σχολείου με τίτλο «Καλλιεργώντας τις αξίες της Ευρώπης σε ένα σχολείο της καινοτομίας», το οποίο χρηματοδοτείται από την Eυρωπαϊκή Επιτροπή ως εγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+ KA1 κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης.
Κατατοπιστική παρουσίαση του συγκεκριμένου προγράμματος, την οποία δημιούργησε η κα Μιχαηλίδου, μπορείτε να δείτε εδώ.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 698
?EUROPEAN SCHOOL PARTNERSHIP FOR SUSTAINABILITY?
PROJECT COMES TO ITS COMPLETION
The completion of our biennial Erasmus+ KA2 leaves us with contradictory feelings of sorrow and satisfaction. The project, under the title «European School Partnership for Sustainability began on 01/ 09/ 2014 and officially ended on 31/08/2016. Our school held in this context various environmental actions (surveys, counts, planting, recycling activities, trainings, field trips, etc.), produced extensive educational materials (electronic presentations, short films, articles), participated in five mobilities abroad with 20 students and 5 teachers and hosted in Thessaloniki 28 students and 9 teachers.
Here you can see the final reflective video made by the Italian coordinating school and Mrs. Petrachi.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 466
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ ΚΑ2
?EUROPEAN SCHOOL PARTNERSHIP FOR SUSTAINABILITY?
Με συγκίνηση και αντιφατικά συναισθήματα ?λύπης και χαράς, νοσταλγίας και υπερηφάνειας- αποχαιρετούμε το διετές Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Διασχολικής Συνεργασίας Erasmus+ KA2 με τίτλο «European School Partnership for Sustainability?, το οποίο ξεκίνησε την 01/09/2014 και έληξε επισήμως στις 31/08/2016.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε το όμορφο βίντεο με εικόνες από ολόκληρο το πρόγραμμα, το οποίο δημιούργησε το ιταλικό συντονιστικό σχολείο και η κα Petrachi.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 436
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ACTIVATE YOUR ENGLISH FOR TEACHING?
Από τις 25 Ιουλίου έως τις 5 Αυγούστου διεξήχθη στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας το επιμορφωτικό σεμινάριο «Activate your English for teaching?, το οποίο παρακολούθησε η θεολόγος του σχολείου μας κα Αντικουλάνη Κυριακή. Η συγκεκριμένη επιμόρφωση εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο δράσης και ανάπτυξης του σχολείου με τίτλο «Καλλιεργώντας τις αξίες της Ευρώπης σε ένα σχολείο της καινοτομίας», το οποίο χρηματοδοτείται από την Eυρωπαϊκή Επιτροπή ως εγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+ KA1 κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης.
Κατατοπιστική παρουσίαση του προγράμματος «Activate your English for teaching?, την οποία δημιούργησε η κα Αντικουλάνη, μπορείτε να δείτε εδώ.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 398
Το λογότυπο του Ευρωπαϊκού σχεδίου δράσης Erasmus+ ΚΑ1

Το λογότυπο του Ευρωπαϊκού σχεδίου δράσης Erasmus+ ΚΑ1 με τίτλο «Καλλιεργώντας τις αξίες της Ευρώπης σε ένα σχολείο της καινοτομίας», που εκπονεί το σχολείο μας, δημιούργησε με κέφι και μεράκι ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής Χατζηνικολάου Κωνσταντίνος και τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα για αυτό. Στόχος του λογότυπου ήταν να αναδείξει ακριβώς την ιδέα ενός σχολείου «με ονοματεπώνυμο και προσωπικότητα» μέσα στην ευρύτερη ευρωπαϊκή εκπαιδευτική οικογένεια. Ας ευχηθούμε η προστιθέμενη αξία από τις έξι κινητικότητες, στις οποίες συμμετέχουν επτά εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, να είναι η προσδοκώμενη και χάρη σε αυτή να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο η καινοτομία, η αποτελεσματικότητα και ο ευρωπαϊκός χαρακτήρας του.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 447
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "READING THE CITY"
Εκπροσωπώντας το σχολείο μας και στο πλαίσιο σχεδίου δράσης για την ανάπτυξή του, ο φιλόλογος κ. Σαλονικίδης Δημήτριος συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα επιμόρφωσης με τίτλο «Reading the city?, που διεξήχθη στη Στοκχόλμη της Σουηδίας ανάμεσα στις 24 και 30 Ιουλίου 2016. Το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης με τίτλο «Καλλιεργώντας τις αξίες της Ευρώπης σε ένα σχολείο της καινοτομίας» χρηματοδοτείται από την Eυρωπαϊκή Επιτροπή ως εγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+ KA1 κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης.
Μια πρώτη παρουσίαση του επιμορφωτικού προγράμματος ?Reading the city?, την οποία δημιούργησε ο κ. Σαλονικίδης, μπορείτε να δείτε εδώ.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 382
ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ERASMUS+ ΚΑ1
Με ιδιαίτερη ικανοποίηση ο Διευθυντής του σχολείου μας κ. Φριλίγκος Στυλιανός και ο Σύλλογος διδασκόντων πληροφορηθήκαμε την έγκριση της αίτησής μας από το ΙΚΥ για τη συμμετοχή του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης "Μανόλης Ανδρόνικος" στην Ευρωπαϊκή δράση «Μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης» Erasmus+ KA1. Το σχέδιο δράσης μας με τίτλο «Καλλιεργώντας τις αξίες της Ευρώπης σε ένα σχολείο της καινοτομίας» αξιολογήθηκε σύμφωνα με τα κριτήρια επιλογής και τις Ευρωπαϊκές προτεραιότητες και απέσπασε βαθμολογία 94,75/100, ικανή για την χρηματοδότηση του σχεδίου μας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 519
Συμμετοχή του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης
?Μανόλης Ανδρόνικος?
στις δράσεις του δίκτυου
?ΚΛΙΚ Προστάτευσε το? 2015-2016
Την Τετάρτη 11 Μαΐου το Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης οργάνωσε την παρουσίαση των δράσεων του τοπικού περιβαλλοντικού δίκτυου ?ΚΛΙΚ προστάτευσέ το?. Οι εκδηλώσεις έγιναν στο δημαρχιακό μέγαρο Θεσσαλονίκης στην αίθουσα Μ. αναγνωστάκης. Συμμετείχαν σχολεία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, με παρουσιάσεις, φωτογραφίες και αφίσες. Το σχολείο συμμετείχε στην έκθεση φωτογραφίας και αφίσας με θέμα ?Κλικ Προστάτευσε τα αυτοφυή αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά?. Για να δείτε το πρόγραμμα των εκδηλώσεων, τις φωτογραφίες από την έκθεση και την αφίσα μας πατήστε εδώ.
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 414
Υποκατηγορίες
Erasmus+ KA2 «European School Partnership for Sustainability» Καταμέτρηση Άρθρων: 29
Erasmus+ KA1 «Καλλιεργώντας τις αξίες της Ευρώπης σε ένα σχολείο της καινοτομίας». Καταμέτρηση Άρθρων: 11
Erasmus+ KA2 Inventors and Innovators - Our Heritage and our Future Καταμέτρηση Άρθρων: 16
Erasmus+ KA2 My Involvement as a European with refugee children Καταμέτρηση Άρθρων: 24
Job Shadowing Καταμέτρηση Άρθρων: 2
Job Shadowing
Erasmus+ 2019-2020 ΚΑ101 - Χτίζοντας ένα δημοκρατικό σχολείο υπεύθυνων ενεργών πολιτών στην Ελλάδα και την Ευρώπη Καταμέτρηση Άρθρων: 7
2019-2020 ΚΑ101 - Χτίζοντας ένα δημοκρατικό σχολείο υπεύθυνων ενεργών πολιτών στην Ελλάδα και την Ευρώπη
Erasmus+ 2019-2021 KA229 : «Totalitarian Past and Democratic Present: Lessons for our Future» Καταμέτρηση Άρθρων: 12
2019-2021 KA229 : «Totalitarian Past and Democratic Present: Lessons for our Future»