4η κινητικότητα Erasmus+ δράση ΚΑ1
Eπιμορφωτικό σεμινάριο: Creativity for Teaching and Professional Growth

«Χτίζοντας ένα δημοκρατικό σχολείο υπεύθυνων πολιτών στην Ελλάδα και την Ευρώπη»

Φωτογραφίες

Στα πλαίσια του προγράμματος ΚΑ1 με τίτλο “Χτίζοντας ένα δημοκρατικό σχολείο υπεύθυνων ενεργών πολιτών στην Ελλάδα και την Ευρώπη" πραγματοποιήθηκε στη Βαλένθια την περίοδο από 21-25 Οκτωβρίου 2019 η τέταρτη κινητικότητα Erasmus+ η οποία αναφέρεται ως  “Creativity for Teaching and Professional Growth”. Στη κινητικότητα αυτή το 1ο Πειραματικό Λύκειο “Μανόλης Ανδρόνικος” εκπροσωπήθηκε από την Χριστίνα Μιχαηλίδου, Μαθηματικό ΠΕ03. Τη διοργάνωση του σεμιναρίου την είχε ο φορέας ESMOVIA, στους χώρους του οποίου έλαβε χώρα και το σεμινάριο στο οποίο συμμετείχαν συνολικά 10 εκπαιδευτικοί από διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης και από διάφορες χώρες μέλη της Ε.Ε. και πιο συγκεκριμένα από την Ρουμανία, Βουλγαρία, Ιταλία και Ελλάδα. 

Την πρώτη μέρα το κέντρο Esmovia παρουσίασε τα προγράμματα και τις δράσεις του ενώ οι συμμετέχοντες παρουσίασαν τα σχολεία τους και έδωσαν στοιχεία από τις δράσεις τους και τα ατομικά τους χαρακτηριστικά ενώ έγινε και ανταλλαγή προσδοκιών αναφορικά με το σεμινάριο. Στόχος της πρώτης μέρας είναι να απαντηθεί το ερώτημα τί είναι δημιουργικότητα, ποια τα χαρακτηριστικά ενός δημιουργικού ατόμου, τι χαρακτηρίζει την φυσική δημιουργικότητα, ποιες διαδικασίες την προάγουν και ποια είναι τα δημιουργικά προϊόντα. Τις επόμενες δύο μέρες στόχος ήταν να γίνουμε δημιουργικοί και να διαχειριζόμαστε μια διαδικασία δημιουργικά μελετώντας αρχικά ποιες στάσεις και συμπεριφορές μπλοκάρουν τη δημιουργικότητα και επομένως μας καθιστούν αναποτελεσματικούς ώς προς την παραγωγή ενός δημιουργικού προϊόντος. Μέσα από πολλές δραστηριότητες κυρίως ομαδικές στόχος ήταν η αλλαγή της στάσης των εκπαιδευόμενων και η στροφή προς τη δημιουργία μέσω του παιχνιδιού, της χαράς και της φαντασίας καθώς και την επίλυση δημιουργικά προβλημάτων. Την τέταρτη μέρα αντικείμενο ήταν το design thinking δηλαδή η εφαρμογή των εργαλείων νοητικής σύλληψης που χρησιμοποιούν οι designers για να λύσουν ένα θέμα καινοτομίας, με μια πολυδιάστατη προσέγγιση εστιασμένη στον άνθρωπο. Συνδυάζει τις αναλυτικές ικανότητες των μηχανικών και των επαγγελματιών του marketing, με την ανεπτυγμένη διαίσθηση των δημιουργικών ανθρώπων. Μια κουλτούρα σύνθεσης που ευνοεί τη δυνατή, συνθετική και καινοτόμο σκέψη και πως αυτή εφαρμόζεται με διασκεδαστικό τρόπο στην εκπαίδευση.  Το σεμινάριο περιελάμβανε επίσης πολιτιστικές δραστηριότητες στην πόλη της Βαλένθια όπως ήταν μια περιήγηση στο ιστορικό της κέντρο ή η δημιουργία ενός πιάτου paella μόνοι μας. Την τελευταία μέρα επισκεφθήκαμε ένα καινοτόμο σχολείο της Βαλένθια και είχαμε τη δυνατότητα να επικοινωνήσουμε τόσο με καθηγητές όσο και με μαθητές σχετικά με τις δράσεις τους.